جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: امسال هم ویژهنامهی نوروزی داستان به روال قبل با ۱۵۸ صفحه بیشتر منتشر شده است.

نوروز داستانی با ویژه‌نامه همشهری داستان

عيدي مجله داستاني‌ها لوح فشردهي صوتی داستان همراه 10 ويژه داستان‌هاي خارجي است كه با صداي هنرمندان كشور تهيه شده است.

نوروز و مراسم‌ش از زندگي ما جدا نيست و به همين مناسبت بلقيس سليماني و فيروزه گلسرخي در بخش «درباره زندگي» و علي خدايي و عليرضا محمودي ايرانمهر در بخش «داستان» به اين آيين كهن ايراني پرداخته‌اند. در ويژه‌نامه عيد مجله داستان به كارت‌پستال‌ها هم پرداخته شده.

كارت‌هايي كه زماني آدم‌ها به مناسبت نوروز مي‌فرستاده‌اند و هم را ياد مي‌كرده‌اند: «روي ما و سوي ما» در بخش روايت‌هاي داستاني، منتخبي از اولين كارتپستالهاي تصويري ايران است كه براي نخستين بار منتشر ميشود. مطلب «جز دوري شما» در بخش مستند هم روايت خوانندگاني است كه هر كدام روزي با يكي از اين كارتپستالها از حال و هواي مسافرشان باخبر شده‌اند.

مطلب «پسران و پدران» در بخش مستند هم عكس‌ها و عكس‌نوشت‌هاي نويسندها است از پدران‌شان كه به مناسبت روز پدر به مجله هديده داده‌اند. از ديگر مطالب خواندني ويژه‌نامه نوروزي «ماه عسل هيچ‌هايكي» است که مانند دو شماره‌ي بهاري گذشته‌ي مجله داستان به شیوهي «امدادی» نوشته شده؛ داستاني‌ها یک شروع مشترک را در اختيار گروه چهارنفره از نویسندگان قرار داده‌اند تا نويسندگان به‌صورت دست‌به‌دست آن را در ژانر طنز ادامه دهند.

داستان‌ها و روايت‌هايي از كامبيز درم‌بخش، هوشنگ مرادي كرماني، مسعود فروتن، جعفر مدرس صادقي، مژده دقيقي، فرزانه طاهري، سروش صحت، محمدحسن شهسواري، آبتين گلكار، حامد حبيبي، محمدرضا فرزاد، بهرنگ رجبي، عتيق رحيمي، زهرا درمان، اميد مهدی‌نژاد، عاليه عطايي، فاضل تركمن، دشيل همت، آيزاك باشويس سينگر، لئونارد مايكلز، ماريو بارگاس يوسا، مارگرت اتوود، ميخاييل شيشكين و شرمن الكسي از ديگر مطالب اين شماره است.

هشتادوششمين شماره‌ي ماهنامه داستان همشهری در 362 صفحه با قیمت 12000 تومان، از اواسط اسفند در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 401328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha