همشهری آنلاین: در این تورنمنت بین‌المللی که شطرنج‌بازان نابینا و کم‌بینا نیز در آن حضور داشتند، ۳۳۸ شطرنج‌باز از ۳۳ کشور جهان در سه جدول جداگانه و در ۹ دور به روش سوئیسی به مصاف هم رفتند.

Chess

9 نفر در بخش آقایان و 5 نفر در بخش بانوان در این مسابقات حضور یافتند و مسئولين شطرنج خراسان رضوی اجازه دادند امید کریمی که ریتینگش در فیده 1941 بود، در جدول استادان شرکت کند.

لازم به ذکر است، ریتینگ جدول استادان بزرگ، بین 2150 تا 2600 بود. اما امید در این مسابقات بسیار خوش درخشید و توانست نیمی از امتیازات جدول یعنی 4.5 امتیاز را به دست آورد. امید کریمی که یکی از آیندگان شطرنج نابینایان ایران است، توانست ریتینگ خود را در این مسابقات به 2050 برساند.

در جدول شماره ب که 13 نفر از شطرنج‌بازان نابینای کشورمان در آن حضور داشتند، مجید باقری توانست با 7.5 امتیاز به مقام ششم دست یابد. خانم فریبا زنده‌بودی نیز توانست با 6.5 امتیاز، بهترین عملکرد را در میان بانوان در جدول شماره ب داشته باشد و به نوعی در میان بانوان، عنوان نخست را به دست آورد.

علی اکبر هدهدی مسئول انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور اردیبهشت ماه انجام می‌شود و از میان این ورزشکاران به اردوها دعوت خواهیم کرد تا به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و همچنین رقابت‌های جهانی اعزام شوند.

هدهدی در پایان گفت: مسابقات جهانی شطرنج نابینایان و کم‌بینایان بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا برگزار خواهد شد و رقابت‌های جوانان جهان نیز اواخر تیر ماه انجام می‌شود که حداقل دو نفر به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

کد خبر 401156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha