چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

بر اساس توافقنامه سازمان بهزیستی و وزارت کار، برای ایجاد ‪ ۳۰‬هزار فرصت شغلی، ‪ ۳۰۰‬میلیارد تومان از بودجه اشتغال وزارت کار در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

"بهرام بهرامسیری" معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر گفت: بودجه وزارت کار را برای ایجاد اشتغال، ‪ ۲۵‬هزار میلیارد تومان است. ‪۱۸‬ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات برای تشکیل بنگاههای کوچک و زودبازده صرف خواهد شد.

وی افزود: براساس تفاهمنامه سازمان بهزیستی با وزارت کار، مبلغ اختصاص داده شده از سوی وزارت کار به بهزیستی، برای ایجاد اشتغال معلولان و مددجویان استفاده می‌شود.

بهرامسیری گفت:این تسهیلات در قالب طرحهای خوداشتغالی، کارگاههای کوچک زودبازده وتعاونی قابل اجراست.

وی افزود: سازمان بهزیستی در تفاهمنامه جداگانه‌ای با وزارت تعاون نیز پیش بینی کرده که ‪ ۱۰‬هزار شغل در بخش تعاونی ایجاد کند.

معاون کارآفرینی واشتغال سازمان بهزیستی بابیان اینکه برای هرشغل ‪ ۱۴‬میلیون تومان در اختیار شرکت‌های تعاونی معلولان و مددجویان قرار می‌گیرد، اظهار داشت:سازمان بهزیستی علاوه بر موارد یاد شده سالانه مبلغ ‪۲۰‬ میلیارد تومان از وجوه اداره شده که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اختیار سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد، برای طرحهای اشتغال زایی مددجویان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی افزود:البته درسال ‪ ،۸۴‬دوازده میلیارد تومان از این مبلغ در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت در حالی که نیاز واقعی سازمان بهزیستی ‪ ۱۰۰‬میلیاردتومان است.

بهرامسیری گفت:سال گذشته با ‪ ۱۲‬میلیارد تومان از وجوه اداره شده حدود ‪ ۵۷۰۰‬شغل و با منابعی که صندوق فرصتهای شغلی دراختیار سازمان بهزیستی قرار داد، پنج هزار شغل دیگر نیز ایجاد شد.

وی افزود:خوداشتغالی،کارفرمایی،کار در خانه،کارخانوادگی،عضویت درشرکت‌هاو موسسات واشتغال حمایت شده از روش‌هایی است که سازمان بهزیستی برای ایجاداشتغال مددجویان و معلولان به کار می‌گیرد.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی به ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته اشاره کرد و گفت : از آنجایی که بانکها به معتادان اعتمادی ندارند سازمان بهزیستی این زمینه را فراهم می‌کند که آنان بتوانند وامی دریافت کنند و شغلی داشته باشند.

وی افزود: اولین تعاونی فراگیر معتادان بهبودیافته در تهران تاسیس شد که اگر این طرح موفق شود در استانهای فارس و کرمانشاه نیز اجرا می‌شود.

بهرامسیری تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی که در پشت نوبت ایجاد اشتغال هستند را ‪ ۹۰‬هزار نفر و کسانی که تحت پوشش سازمان نیستند و شرایط ویژه دارند را ‪ ۶۰‬هزار نفر عنوان کرد.

وی افزود: اگر ‪ ۱۰‬برابر بودجه فعلی در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد تاپایان برنامه چهارم توسعه برای تمامی داوطلبان اشتغال، شغل ایجاد می‌کند.

معاون کارآفرینی واشتغال سازمان بهزیستی اعطای وام‌های ارزان قیمت،پرداخت سهم کارفرماو معافیت‌های مالیاتی را از سیاستهای تشویقی سازمان بهزیستی در ایجاد اشتغال معرفی کرد.

وی از برنامه بهزیستی برای ساماندهی،بازاریابی و فروش کالاهای خود اشتغالی خبر داد و گفت: با تشکیل این موسسه، برای فروش تولیدات، فروشگاههای دایمی ایجاد می‌شود.

بهرامسیری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا تضمینی برای ماندگاری شغلهایی که سازمان بهزیستی ایجاد می‌کند وجود دارد، گفت:ماندگاری شغل تابع وضعیت اقتصادی جامعه است.

وی افزود: اگر وضعیت اقتصادی رونقی داشته‌ باشد، تشویقهای مالیاتی وجود داشته باشد، هزینه‌های تولید کم شود و فروش تضمین شده باشد، شغل پایدار و کالا قابل رقابت خواهد بود.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی از بازنگری سازمان بهزیستی در روش‌های اشتغال زایی با توجه به کهنگی و ناکارآیی این روش‌ها،خبر داد وگفت : برای ایجاد اشتغال مددجویان، قرار است از تکنولوژی قرن ‪ ۲۱‬بهره بگیریم .

وی افزود: ارتباط بین صنایع کوچک و بزرگ مساله‌ای است که در کشور ما به فراموشی سپرده شده است و باید این ارتباط احیا شود.

بهرامسیری گفت: در راستای ایجاد اشتغال سازمان بهزیستی، یک بازارچه دایمی بر روی شبکه اینترنت طراحی شده که در ‪ ۱۲‬آذرماه همزمان با روز معلول، آدرس آن اعلام می‌شود.

کد خبر 4011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز