همشهری آنلاین: پنجاهمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۶۷ روز دریانوردی و انجام ماموریت روز شنبه در اسکله منطقه یکم امامت نداجای بندرعباس پهلو گرفت.

ناوگروه

فرمانده ناوگروه پنجاهم روز شنبه در حاشیه آیین پهلوگیری این ناوگروه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نداجا متشکل از ناوشکن های نقدی و بایندر و همچنین ناو پشتیبانی رزمی تنب 6 هزار مایل دریانوردی داشته اند.

ناخدا یکم «آریا شفقت رودسری» دیدار و گفت و گو با فرمانده ناوگان غرب نیروی دریایی هندوستان مستقر در بمبئی و ملاقات با «آدمیرال اتینگا» فرمانده ناوگان غرب نیروی دریایی سریلانکا را از دیگر برنامه های اجرایی این ناوگان در مسیر ماموریت محوله ذکر کرد.

وی یادآور شد: از آنجایی که تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز این ناوگروه را همراهی می کردند در زمان انجام ماموریت بیش از 3 هزار ساعت کلاس نیز به صورت نظری و عملی برای آنان برگزار شد.

فرمانده ناوگروه پنجاهم از اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آب های آزاد و بین المللی و تامین خطوط مواصلاتی کشتیرانی به عنوان مهم ترین آثار حضور این ناوگروه‌ نام برد و افزود: نیروهای تحت امر نداجا با تسلط بر آب های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند این توانایی را دارند که در دورترین نقطه از آبهای آزاد و بین المللی حاضر شود.

در اطلاعات منتشر شده از سال 87 هجری خورشیدی (آغازحضور نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن) تا کنون افزون بر چهار هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش با هدف تامین امنیت و جلوگیری از تهاجم دزدان دریایی به وسیله این ناگروه همراهی شده است.

کد خبر 401096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha