پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

دو سارق سابقه‌دار که بعد از آزادی از‌ زندان، سرقت‌های‌شان را از سر گرفته و در مدت کوتاهی به ۱۶خانه در پایتخت دستبرد زده بودند در آخرین مورد به دام مأموران افتادند.

سارقان

به گزارش همشهری، چندی قبل یکی از ساکنان منطقه قلهک در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی مدعی شد سارقان ناشناس در نبود او به خانه‌اش دستبرد زده‌اند. دقایقی بعد وقتی مأموران کلانتری 124قلهک خود را به محل حادثه رساندند مالباخته به مأموران گفت: همراه همسرم به مهمانی رفته بودیم، اما وقتی برگشتیم متوجه شدیم سارقان مقدار زیادی جواهرات و چند قالیچه قیمتی سرقت کرده‌اند. وقتی مأموران تجسس کلانتری به بررسی محل سرقت که در طبقه اول ساختمان قرار داشت پرداختند معلوم شد که سارقان از طریق پنجره بالکن که هیچ حفاظی نداشته وارد آنجا شده و نقشه‌شان را عملی کرده‌اند.

این تنها مورد سرقت از منزل نبود که طی هفته‌های گذشته به کلانتری قلهک گزارش می‌شد، چرا که در ادامه چند شهروند دیگر نیز راهی کلانتری شدند و از سارقان شبرویی که به خانه‌های‌شان دستبرد زده بودند شکایت کردند. بیشتر سرقت‌ها در شب و زمانی که صاحبخانه‌ها حضور نداشتند انجام شده بود و بیشتر این خانه‌ها در طبقه اول قرار داشته و فاقد حفاظ مناسب بودند. در چنین شرایطی به دستور سرهنگ ضرغام آذین، گروهی از مأموران تجسس کلانتری تحقیقات خود را درخصوص سرقت‌های سریالی منازل شهروندان آغاز کردند. مأموران مکان‌هایی را که احتمال وقوع سرقت در آنجا بیشتر بود تحت نظر گرفتند تا اینکه چند شب قبل در حوالی خیابان دولت به جوانی که کلاه به سر داشت و از ماسک استفاده کرده و مقابل ساختمانی مسکونی پرسه می‌زد مشکوک شدند. زمانی که مأموران قصد داشتند به او نزدیک شوند جوان دیگری که او نیز ماسک و کلاه داشت از ساختمان بیرون آمد و آنها تلاش کردند از آنجا دور شوند. مأموران که به این دو جوان مشکوک شده بودند به آنها دستور ایست دادند اما آنها پا به فرار گذاشتند. همان ابتدا یکی از مظنونان دستگیر شد اما دومین نفر خیال نداشت که خودش را تسلیم کند و به فرار خود ادامه داد. در این شرایط یکی از مأموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، اقدام به تیراندازی کرد. با وجود شلیک چند گلوله باز هم این سارق حاضر نبود خود را تسلیم کند تا اینکه سرانجام مأمور کلانتری پای وی را هدف قرار داد و او را متوقف کرد. در جریان تحقیقات از دستگیرشدگان معلوم شد که آنها عاملان دستبرد چندین خانه در پایتخت هستند. یکی از آنها گفت: ما بعدازظهرها در خیابان‌های خلوت پرسه می‌زدیم و خانه‌هایی را که چراغ‌های‌شان خاموش بود و پنجره‌های‌شان هیچ حفاظی نداشت برای سرقت انتخاب می‌کردیم. چند ساعت بعد دوباره به آنجا برمی‌گشتیم و اگر همچنان چراغ خانه خاموش بود از طریق پنجره و بالکن وارد می‌شدیم و اشیای قیمتی، طلا، جواهرات و قالیچه سرقت می‌کردیم. وی ادامه داد: شب دستگیری نیز به خانه‌ای دستبرد زده و چند قالیچه قیمتی دزدیده بودیم. ما قالیچه‌ها را در خودروی‌مان که چند کوچه پایین‌تر پارک کرده بودیم گذاشتیم و برای انجام دومین سرقت برگشتیم اما گرفتار مأموران شدیم.

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس‌کلانتری 124قلهک در این‌باره به همشهری گفت: دستگیر‌شدگان که 22و 27ساله هستند سابقه‌دار بوده و مدتی قبل نیز به اتهام سرقت دستگیر اما با سپردن وثیقه آزاد شده بودند. وی ادامه داد: آنها اعتراف کرده‌اند که در این مدت به 16خانه در پایتخت دستبرد زده‌اند که در بسیاری از موارد تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته آنها را هنگام سرقت نشان می‌دهد. آنها اغلب وارد خانه‌هایی می‌شدند که در و پنجره‌های‌شان هیچ حفاظی نداشت. از این‌رو به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به ایام نوروز که اغلب شهروندان به مسافرت و مهمانی می‌روند خانه‌های خود را به وسایل حفاظتی مناسب مجهز کنند.

براساس این گزارش هم‌اکنون 2متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات از آنان برای کشف سایر جرایم احتمالی‌شان ادامه دارد.

کد خبر 400967

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha