پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوای مناطق غرب و شمال غرب کشور با ورود سامانه بارشی از اواسط روز جمعه بارانی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌رود که در ارتفاعات به شکل بارش برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی از اواسط روز جمعه از غرب و شمال غرب کشور، هوای این مناطق بارانی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود که در ارتفاعات به شکل بارش برف خواهد بود.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، نشان دهنده ورود سامانه بارشی از اواسط روز جمعه از غرب کشور است که باعث ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف، در غرب، شمال غرب و جنوب غرب می شود که به تدریج استان های واقع در دامنه های البرز، سواحل دریای خزر، مرکز و جنوب کشور را درگیر می کند.

براساس این اطلاعیه، در روز شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، جنوب، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور نیز تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می گیرد، به تدریج از بعدازظهر شنبه ناپایداری ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود.

سازمان سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: روز یکشنبه این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

این سازمان یادآور شد: به تدریج از بعدازظهر فردا (جمعه) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال وبختیاری بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات، بارش برف رخ می دهد.

همچنین در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، غرب مازندران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.
براساس این اطلاعیه از شامگاه جمعه بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف در استان های قزوین، البرز، تهران پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی برای روز شنبه پیش بینی کرد که در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد در ارتفاعات بارش برف رخ دهد.
همچنین بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد نیز در استان های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال خوزستان پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی یادآور شد: بعدازظهر جمعه و روز شنبه به دلیل وزش باد شدید بر روی شمال عربستان و عراق احتمال تشکیل گرد وخاک و انتقال آن به جنوب غرب کشور به خصوص استان خوزستان دور از انتظار نیست.

کد خبر 400964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha