همشهری آنلاین: معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: مطالبات پرستاران که از حدود ۹ ماه گذشته تاکنون معوقه مانده تا پایان اسفندماه جاری و حداکثر تا فروردین ماه سال۹۷ به تدریج پرداخت خواهد شد.

پرستار

به گزارش ايرنا، مریم حضرتی، در حاشیه همایش هم اندیشی مدیران پرستاری بیمارستان‌های مازندران در بیمارستان امام علی(ع) بدون ارائه رقم کلی معوقات پرستاران افزود: البته رقم این معوقات در برخی شهرها و بخش‌های بیمارستانی که مشغول فعالیت هستند، متغیر است.

وی گفت: با برنامه ریزی که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کردند و تاکیدی که به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشتند، برای پرداخت معوقات پرستاران حداقل تا آخر اسفند قول داده شده و امیدوارم که این معوقات هرچه سریعتر پرداخت شود.

  • اضافه شدن بیش از 15هزار پرستار به مراکز درمانی

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در بخش دیگری درخصوص کمبود نیروی پرستاری در بخش‌های درمانی کشور نیز پاسخ داد: در مجموع براساس نیاز سنجی‌ها به بیش از 100 هزار نیروی پرستاری برای بیمارستانهای دولتی کشور نیاز است که جذب این شمار پرستار با توجه به منابع مالی امکان پذیر و شدنی نیست.

حضرتی ادامه داد، که در عین حال درسال 96 در 2 مرحله آزمون استخدامی در وزارت بهداشت حدود 15 هزار نفر در گروه‌های پرستاری جذب مراکز درمانی کشور شدند.

وی افزود: علاوه بر این نیز 10 هزار دانشجوی پرستاری فارغ التحصیل درکشور داشتیم و جای امیدواری زیادی هست چرا که استقبال از این رشته در کشور رو به افزایش است.

حضرتی اضافه کرد که برای سال97 نیز در راستای افزایش تعداد پرستاران به ازای تخت‌های بیمارستانی حدود 20هزار نفر دیگر به مجموع علاقمندان به رشته پرستاری در دانشکده‌های پرستاری اضافه و این تعداد نیز تا 4 سال آینده به مراکز درمانی کشور اضافه می شوند.

  • برنامه پرستاری جامعه نگر در کشور

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین از اجرای برنامه پرستاری جامعه نگر خبر داد و گفت: اجرای این برنامه جدید فرصت‌های شغلی جدیدی برای پرستاران فراهم می‌کند.

حضرتی ادامه داد، مهمترین نکته ای که اکنون در معاونت پرستاری وزارت بهداشت برآن تاکید می‌شود، پرستاری جامعه نگر هست و اینکه پرستاری از بیمارستان‌ها به سمت جامعه کشیده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود وتا 30سال آینده ، ایران با یک سونامی سالمندی مواجه خواهد شد، نیاز به مراقبت از سالمندان در خانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند ایجاد انگیزه در گروه‌های دانشجویی رشته های پرستاری را نیز افزایش دهد، گفت: به علت کمبود شدید نیروی پرستار در کشور، پرستاران مجبورند دو شیفته یا سه شیفته اضافه کاری اجباری داشته باشند و همچنان با مشکلات معیشتی مواجه هستند.

کد خبر 400926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha