دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: هویت شهر اصفهان به آب وابسته است، اما متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به برخی از مسائل، زاینده‌رود اکنون مرده‌رود است.

زاینده‌رود اکنون مرده‌رود شده است

به گزارش مهر، کاوه مدنی در همایش اصفهان بی‌زباله با بیان این که اصفهان بی‌زباله شعار نیست و این مهم محقق‌شدنی است، افزود: اصفهان افتخارات تاریخی زیادی کسب کرده و به طور حتم می‌تواند افتخارات دیگری نیز کسب کند. این شهر بزرگ می‌تواند محل آموزش باشد به گونه‌ای که گردشگر به خود اجازه ندهد به حریم محیط زیست تجاوز کند.

وی با بیان این که باید در مقابل اشتباهات محیط زیستی مردم واکنش نشان دهیم، بیان داشت: باید از پلاستیک که دشمن محیط زیست است صرف نظر کنیم، طرح استفاده از پک‌های غیرپلاستیکی در بازارهای کوثر اجرا و خوشبختانه در کشور زبانزد شد. این موضوع نشان می‌دهد که اصفهان می‌تواند آموزش‌های لازم را در حوزه محیط زیست به کشور ارایه دهد.

مدنی با بیان این که برخی باور دارند نباید به دلیل کم‌آبی سبزه کاشت کنند و به جای آن باید درخت کاشته شود، گفت: باید در نظر داشت که درخت بیشتر از سبزه آب مصرف می‌کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که اگر افراد روزی یک زباله از روی زمین بردارند به طور حتم به خود و دیگران اجازه نمی‌دهند حتی کوچک‌ترین زباله را در شهر بریزند، افزود: همان گونه که برخی از قوانین رانندگی مانند بستن کمربند خودرو در بین افراد نهادینه شد، پاکیزگی محیط زیست و اصفهان بدون زباله نیز می‌تواند در بین افراد نهادینه شود و اصفهان بی‌زباله هم یک شعار نخواهد بود.

در ادامه این همایش، کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت از محیط زیست ایران با اهدای لوح از مدیریت شهری اصفهان برای تهیه طرح ممنوعیت استفاده از بطری آب در جلسات شورای شهر، شهرداری و سازمانهای وابسته در همایش اصفهان بی‌زباله تقدیر و این لوح را به نمایندگان شورای شهر اصفهان تقدیم کرد. در این همایش همچنین از ربات تلگرامی پویش پیمان برای زمین با حضور حسن اکلیلی هنرمند اصفهانی و مسعود صرامی کارآفرین و مدیرعامل شهرک سلامت، رونمایی شد. 

کد خبر 400672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha