مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنر ظریف اوریگامی قدمتی بالای هزار سال دارد، اما این مهارت باستانی تاکنون برای افشاکردن اسرار فضایی مورد استفاده قرار نگرفته‌بود.

براساس گزارش CNN، شركت تازه‌تاسيسي در انگلستان براي كاهش ابعاد و فضاي مورد نياز براي فستادن يك ابزار به فضا،‌تكنيكي نوين ابداع كرده‌است.

شركت OSS در سال 2013 توسط توسط مايك لاوتون افتتاح شد. فعاليت اين شركت در زمينه طراحي و توليد آنتن‌ها و سازه‌هاي قابل ارسال براي ماهواره‌ها است و براي توليد اين قطعات از مواد مخصوص به خود كه سبك‌تر بوده و فضاي كمتري را به خود اختصاص مي‌دهند استفاده مي‌كند.

به گفته لاوتون براي توليد اين ماده ابتدا راهي براي لوله كردن فيبركربني و ذخيره‌سازي انرژي يافته‌‌است و در مرحله بعدي بايد راهي براي گنجاندن سازه‌هاي توليد شده در كوچكترين فضاي ممكن پيدا مي‌شد تا از هزينه‌هاي پرتاب كاسته شود.

از اين رو شركت OSS براي رفع اين چالش به اوريگامي رو آورد، هنر باستاني تا زدن. اين شركت با همكاري نزديك با استاد دانشگاه آكسفورد كه در زمينه اوريگامي تخصص دارد، طراحي‌هاي خود را با افزودن قابليت تا زدن آنتن‌ها و ديگر قطعات ماهواره‌ها بهبود بخشيد.

به گفته لاوتون،‌اوريگامي كاملا مبتني بر رياضي است و فضا نيز عاشق قابل پيش‌بيني بودن و تحليل رفتار پديده‌هاست. اوريگامي راهكاري عالي براي تازدن اشيائ در اختيار ما قرار مي‌دهد.

آنتن‌ها به ماهواره‌ها امكان برقراري ارتباط با يكديگر و با زمين را خواهد داد از اين رو هرچه ابعاد بزرگتري داشته‌باشند، ارتباطات كارامد‌تري وجود خواهد داشت. با اين همه ابعاد بزرگ به معني وزن بالاتر و هزينه پرتاب بيشتر خواهد بود. از اين رو كاستن وزن اين محموله‌ها مي‌تواند تا حد زيادي از هزينه ماموريت‌هاي فضايي بكاهد.

آنتن‌هاي ماهواره‌اي جديد OSS به تحقيقات و توسعه بيشتري نياز دارد،‌اما لاوتون مي‌گويد تكنيك اوريگامي او در اين مرحله از تحقيقات نيز توجه زيادي را در بخش تجاري به خود جلب كرده‌است.

کد خبر 400478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha