همشهری آنلاین: سفیر ایران در لندن اعلام کرد: تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کردند.

iran embassy - london

حمید بعیدی نژاد در توییتی گفت: تعداد اندکی از این افراد با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند.

وی افزود: به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

بعیدی‌نژاد در توئیتی دیگر نوشت: متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

سفیر کشورمان در سومین توییت خود از لندن اعلام کرد: پلیس با آوردن بالابر بلند در خیابان، خود را روبروی بالکن سفارت و در موقعیت جلوی متعرضان قرار داده و می خواهد با گفتگو چهار جوان متعرض را دعوت به تسلیم کند.

بعیدی‌نژاد در توییتی دیگر خبر داد: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

به دنبال این حادثه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلانی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن اعتراض کرد.

  • گزارش قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران:

در پی ورود چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس به بالکن سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و اهانت به پرچم مقدس کشورمان بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وی گفت تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمین به داخل سفارت به عمل آمده است.

او سپس خبر دیگری داد: سخنگوی وزارت خارجه گفت متجاوزان به سفارت ایران در لندن بازداشت شدند

بهرام قاسمی گفت عناصر متجاوز به سفارت ایران در لندن که تعدادشان پنج یا شش نفر بوده است توسط پلیس لندن بازداشت شدند و تعرض به سفارت ایران پایان یافته است.

پس از او توییت دیگری هم از سوس سفیر ایران در لندن انتشار یافت:

توییت

 

  • تحلیل نایب رییس مجلس از حمله به سفارت ایران در لندن

محمد جواد جمالی نوبندگانی به ایسنا گفت دولت انگلیس باید مسئولیت حمله به سفارت ایران در این کشور را بپذیرد گفت که طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان و برای خوشایند ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

ما این حمله را کاملا حساب شده و از پیش تعیین شده می‌دانیم. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انگلستان آنقدر قدرت دارند که چنین مسائلی را پیش‌بینی کنند و ما معتقدیم طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان برای خوشآیند محمد بن سلمان بوده است.

همزمانی این حرکت با سفر محمدبن سلمان و موضع‌گیری سرسختانه، لجوجانه و همراه با عناد مقامات انگلیسی علیه ایران و همچنین همزمانی آن با نشست چهار جانبه اعراب و موضع‌گیری کشورهایی مثل بحرین که با انگلیس کاملا هماهنگ هستند و هماهنگی‌های اخیر آمریکا و انگلیس جای تامل دارد.

این حرکت به وسیله گروهی انجام شده که تاکنون چنین اقداماتی را از آن سراغ نداشتیم. این گروه منسوب به فرقه شیرازیه هستند که توسط استعمار انگلیس و برای بدنام کردن وجهه شیعیان به وجود آمده‌اند و از همه مقدورات تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضای مجازی انگلستان و کشورهای غربی برخوردار هستند

  •  گزارش لحظه به لحظه در کانال همشهری آنلاین:
کد خبر 400430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha