مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به کاهش 384 نفری ‌تلفات در تصادفات جاده‌ای طی آبانماه گفت: شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای در آبانماه 2/22 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که علیرغم افزایش حجم حدود 13 درصد سفر ناوگان عمومی کشور، شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای طی آبانماه از یکهزار و 773 نفر در سال 85 به یکهزار و 349 نفر در سال‌جاری کاهش داشته است، افزود: براساس آمارهای موجود استانهای خوزستان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و گیلان به ترتیب 57، 53، 35، 35، 34 نفر کاهش کشته نسبت به سال قبل، بیشترین کاهش کشته را در این ماه به خود اختصاص دادند.

وی با تأکید بر این که در 8 ماه سال جاری 2 هزار و 501 نفر در جاده‌های کشور کمتر از سال قبل کشته شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حالی که در 8 ماه سال گذشته 14 هزار و 607 نفر در تصادفات جاده‌ای جان باختند، این رقم در سال‌جاری 12 هزار و 107 نفر است. در 8 ماه سال‌جاری بیشترین کاهش کشته‌ها به ترتیب متعلق به استانهای کرمان، فارس، تهران، گیلان، خراسان رضوی و مازندران با 252، 247، 221، 193، 159، 136 کاهش کشته بوده است.

سرهنگ اسماعیلی علل موفقیت در کاهش کشته‌های حوادث رانندگی در جاده‌های کشور را عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از روش علمی، استفاده از سیستم GPS و ابزارهای الکترونیکی، مدیریت بر سرعت در جاده‌های کشور، برخورد قاطعانه پلیس با رفتارهای پرخطر رانندگان و فاقد مدارک و جلوگیری از حرکت و متوقف کردن تعداد بیش از 140 هزار دستگاه از این قبیل وسایل نقلیه، استفاده‌ از دوربین‌های کنترل سرعت، تعامل مطلوب سازمانهای دخیل درامر ترافیک کشور و اطلاع‌رسانی تاکتیکی از طریق استودیو رادیویی مرکز کنترل ترافیک پلیس‌راه کشور و همچنین بحث سوخت گرچه شواهد و و قرائن موجود در جاده‌ها کاهش سفرهای خودروهای شخصی را تایید نمی‌کند، اما بعضی از کارشناسان در این خصوص اعتقاد دارند که مسأله سوخت تا اندازه‌ای ارتباط با این موضوع دارد.

وی بیشترین علل شکل‌گیری حوادث در آبانماه سالجاری را به ترتیب سواری و وانت 9/48 درصد، موتورسیکلت 9/22 درصد، کامیون 5/15 درصد، عابر پیاده 8/8 درصد و مسافربری عمومی 9/3 درصد اعلام کردند.

سرهنگ اسماعیلی در خصوص مهمترین علل وقوع تصادفات در آبانماه سالجاری به ایسنا گفت: بترتیب انحراف به چپ 1/22 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 4/22 درصد، عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله 2/28 درصد و عدم رعایت حق تقدم عبور 8/18 درصد مهمترین علل وقوع تصادف در این مدت است.

وی بااشاره به اینکه 90 درصد تصادفات طی این مدت از ساعت 7 صبح الی 24 و 65 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است.

فرمانده پلیس‌راه کشور تاکید کرد: مدیریت بر سرعت و‌ رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان در جاده های کشور در دستور کار پلیس راه است که در این زمینه با بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی در تلاشیم تا رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کند.

وی در پایان به تصادفات منجر به حریق خودروها در 7 ماه سال 1386 اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار دریافتی در این مدت 58 فقره تصادف منجر به حریق رخ داده که در اثر آن تعداد 141 نفر کشته و 61 نفر به شدت مجروح شدند که برابر اعلام پزشکی قانونی علت مرگ این افراد آسیبهای شدید بدنی ناشی از سوختگی بوده است.

کد خبر 40035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز