همشهری آنلاین: رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم از ممنوع شدن اعمال نظر روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای استخدام بستگان به عنوان هیات علمی در همان دانشگاه خبر داد.

به گزارش ايسنا، دکتر محمدرضا رضوان‌طلب با بيان این مطلب اظهار کرد: بر اساس مصوبه چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه جاری، متقاضیان عضویت هیات علمی که از بستگان درجه اول رییس یا اعضای هیات رییسه یک دانشگاه هستند، باید پرونده آنان در آغاز رسیدگی توسط کارشناس دانشگاه مربوط به هیات مرکزی جذب ارجاع شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از ارجاع پرونده متقاضیان فوق به هیات مرکزی جذب، این هیات نسبت به تعیین هیات اجرایی رسیدگی کننده متشکل از اعضای خارج از دانشگاه مقصد در خصوص بررسی صلاحیت فرد اقدام خواهد کرد.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه فوق برای مصون ماندن داوری‌های علمی و عمومی از هر شائبه‌ای اتخاذ شده است.

در پی انتشار گزارش خبرگزاری ایسنا در خصوص حاشیه‌های پیرامون استخدام «حامد اکرمی» فرزند رییس دانشگاه هنر به عنوان عضو هیات علمی این دانشگاه، دکتر رضوان طلب رییس هیات جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با بیان اینکه اعضای هیات علمی پیشنهادات خود را برای ممانعت از ایجاد تسامحات لازم برای استخدام در دانشگاه‌ها به مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم ارائه دهند تا بتوانیم آن را به قانون تبدیل کنیم.

وي گفت: به عنوان مثال این افراد در پیشنهادات خود مطرح کنند که رییس یک موسسه نمی‌تواند اقوام درجه یک خود را در دانشگاه استخدام کنند، دوم رسیدگی به صلاحیت فرد در گروهی مشابه در دانشگاه دیگر صورت بگیرد، سوم در مورد تفاوت رشته بیان کنند که وقتی حداکثر مدرک فرد کارشناسی ارشد است این مورد قبول قرار نگیرد که رشته دوره کارشناسی او با رشته مقطع ارشد متفاوت باشد چون با دو سال نمی‌شود صلاحیت استاد یک رشته در دانشگاهی را کسب کرد. وقتی این چنین پیشنهاداتی از سوی اعضای هیات علمی به مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم مطرح شود قطعاً ما با استناد این نوع پیشنهادها در دستور هیات جلسه رسیدگی قرار خواهیم داد.

کد خبر 400315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha