همشهری آنلاین: بازارهای سهام جهانی و دلار در معاملات چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در پی استعفای یکی از حامیان کلیدی تجارت آزاد در کاخ سفید، دچار ریزش شدند.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: گری کوهن - مشاور اقتصادی کاخ سفید - به عنوان یکی از مخالفان سرسخت حامیان سیاست‌های حمایت‌گرایانه اعضای دولت ترامپ به شمار می‌رفت که دیروز اعلام کرد کاخ سفید را ترک می‌کند. پس از انتشار این خبر، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" ۱ درصد کاهش یافت و سیگنالی منفی به بازارهای آسیایی ارسال کرد.

در معاملات امروز، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های منطقه آسیا - اقیانوسیه به جز ژاپن، ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ژاپن شاخص " نیکی ۲۲۵" ۰.۷ درصد عقب نشست. بورس‌های استرالیایی ۱.۱ ریزش کردند، شاخص " هانگ سنگ" هنگ کنگ ۰.۴ درصد کاهش یافت و شاخص " سی اس آی" چین نسبتا بدون تغییر باقی ماند.

پس از انتشار این خبر که ممکن است کره جنوبی و کره شمالی نخستین دیدار خود در یک دهه اخیر را برگزار کنند، شاخص " کسپی" کره جنوبی ۰.۲ درصد افزایش یافت، هر چند که خبر استعفای کوهن آب سردی بر فرآیند بهبود ریسک‌پذیری در بازارهای بزرگ‌تر بود که اخبار مذاکرات دو کره را دنبال می‌کردند.

در بازار ارز، ارزش دلار در برابر ین با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۰۵.۴۵ ین رسید که نزدیک به سطح ۱۰۵.۲۴ ین ثبت شده روز جمعه به عنوان پایین‌ترین نرخ برابری ۱۶ ماه اخیر به شمار می‌رود. ارزش دلار در برابر فرانک سوئیس هم ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۰.۹۳۶۸ فرانک رسید.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی ۰.۲ درصد کاهش یافت.

در بازار کالا، نگرانی‌ها از اینکه اعمال تعرفه‌های تجاری باعث شود رشد جهانی کندتر شود، باعث کاهش قيمت نفت و افزایش قیمت فلزات شد. نفت برنت برای تحویل آتی با ۰.۸ درصد کاهش به ۶۵.۲۷ دلار در هر بشکه رسید.

در بازار معاملات فلزات لندن، هر تن مس با ۰.۳ درصد کاهش به ۶۹۸۱.۵۰ دلار رسید و بخشی از رشد ۱.۴ درصدی معاملات روز گذشته را از دست داد.

طلا برای تحویل فوری هم در ادامه روند صعودی روزهای اخیر خود به سطح ۱۳۴۰.۴۲ دلار در هر اونس رسید.

کد خبر 400260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha