همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: اجرایی و عملیاتی شدن برنامه‌ها، مهم‌ترین اقدام سال آینده است.

وزیر بهداشت

 به گزارش همشهري آنلاين، سيد حسن هاشمي، در یکصد و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تاكيد كرد: شروع سال آینده باید با عملیاتی شدن برنامه‌ها همراه باشد.

وزير بهداشت گفت: برای اجرای برنامه‌ها، مدیری موفق است که خود نیز وقت بگذارد و امکان ندارد بتوان از دور مدیریت کرد و باید مدیران خود وارد گود شوند و آستین بالا بزنند.

 او اظهار داشت: تغییرات لازم در سیستم مدیریتی از سوی روسای دانشگاه‌ها انجام شده و کافی است. اگرچه من با این گونه تغییرات زیاد موافق نیستم اما باید در بخش‌های مالی و اداری فرایندها نیز تغییر كند چرا که تغییر در فرآیندها اثر گذاری بیشتری دارد.

وزیر بهداشت افزود: آمد و شد افراد و تغییرات در سیستم مدیریتی اقدام فنی و علمی نیست و توقعاتی ایجاد می‌کند که ممکن است باعث سرخوردگی شود و مهم است که افراد در مدیریت خود احساس ثبات کنند.

  • بدون برنامه نمی‌توان کار کرد

 هاشمي گفت: برای اجرای برنامه‌ها، مدیری موفق است که خود نیز وقت بگذارد و امکان ندارد بتوان از دور مدیریت کرد و باید مدیران خود وارد گود شوند و آستین بالا بزنند چرا که باعث می‌شود دیگران هم کار کنند و خود را مسئول انجام امور بدانند و مدیر باید خود به برنامه مسلط باشد.

وزیر بهداشت افزود: چنانچه مسلط به کار نباشیم، بدکار کردن ما مشخص و نمایان می‌شود و در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

هاشمی، یکی از اقدامات مهم در سال آینده را تشکیل ستاد دانشگاهی طرح تحول سلامت بیان کرد و گفت: باید همه مدیران و روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نسبت به تشکیل این ستاد همت کنند و تا کنون در سطح وزارتخانه ۹ جلسه ستاد طرح تحول سلامت تشکیل شده است و ۵۰ مصوبه داشته ایم و باید بتوانیم برای مدیران و روسا رفتار سازی کنیم تا فعالیت‌ها و برنامه‌ها را با تدبیر مناسب‌تری پیش ببرند و باید در کنار برنامه طرح تحول سلامت سایر برنامه‌های معاونت‌ها نیز پیگیری و اجرا شود.

او تاكيد كرد: سال آینده نباید کسری بودجه داشته باشیم، باید بتوانیم منابع را به خوبی مدیریت کنیم و باید اولویت‌هایمان نیز مشخص شود و صرفه جویی در هزینه جدی گرفته شود.

هاشمی افزود: ماموریت محور شدن در دانشگاه‌ها مهم است و باید بدانیم که با توجه به منطقه، دانشگاه و تفاوت‌های جغرافیایی، آب و هوایی و قومیتی برنامه بنویسیم.

وزیر بهداشت، به رضایتمندی رهبر معظم انقلاب، سه قوای مجریه، مقننه، قضائیه و مردم از حوزه سلامت اشاره كرد و گفت: مردم نگاهشان به اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت مثبت است.

  • جامعه پزشکی خوب کار کرده است

او  افزود: جامعه پزشکی خوب کار کرده است البته عده ای از جامعه پزشکی که تعدادشان محدود است ممکن است مخالفت‌هایی داشته باشند اما مجموعه جامعه پزشکی رفتارشان منطقی، معقول و حمایتی و مردمی است.

 هاشمي گفت: به پرستاران وعده داده ایم که معوقات پرستاران پرداخت شود بنابراین در راستای پرداخت معوقات آنها تلاش کنید.

وزیر بهداشت افزود: یکی از تصمیمات خوب که از اهداف سیاست‌های کلی نظام سلامت و برنامه ششم توسعه است را حرکت به سمت استقلال بیمارستان‌ها است، همچنین راه اندازی بیمارستان‌ها با تعرفه بینابینی اقدام مناسبی است و دانشگاه‌هایی که ظرفیت این مسئله را دارند این بیمارستان‌ها را ایجاد کنند.

  • با اساتید و دانشجویان ارتباط مستمر داشته باشید

هاشمی با تاکید بر حضور روسای دانشگاه‌ها در میان اعضای هیات علمی و دانشجویان گفت: اعضای هیات علمی، از ۹۰ د رصد اقدامات صورت گرفته بی‌اطلاع هستند به همین دلیل باید با اعضای هیات علمی جلسات و نشست‌های مستمر داشت چرا که نبود ارتباط آسیب‌هایی را وارد می‌کند.

او افزود: نباید رفتاری داشته باشیم که مورد قضاوت منفی قرار بگیریم و هر چه قدر جایگاه شغلی و اجتماعی ارتقاء می‌یابد باید فروتن بود و باید دل مردم را بدست آورد و پرستار، ماما، پزشک و دیگر گروه‌های ارائه کننده خدمات نیز که همکاران ما هستند بخشی از مردم هستند و ارتباط با آنها به نوعی ارتباط با مردم است.

کد خبر 400208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha