همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به واقع سربلندی ملت ایران را در پی داشت و تمام محاسبات جهان استکبار را بر هم زد.

 بهمن کارگر

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز سه شنبه در نخستین گردهمایی سراسری ره یافتگان نور با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز این فرهنگ مساله راهیان نور است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در 17 دی ماه مطلب مهمی را در خصوص دفاع مقدس فرمودند مبنی بر اینکه «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و 10 سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را 100 الی 200 سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست».

سردار کارگر با اشاره به تاریخ صد ساله گذشته ایران و واگذاری بخش هایی از سرزمین گفت: کشور ما در صد سال گذشته در هر جنگی که وارد شده ، قسمتی از خاک و عزتمان را تقدیم بیگانه کرده استد، اما در دوران دفاع مقدس ما حتی یک وجب از خاک کشورمان را ندادیم و عزتمندانه دفاع کردیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی ما به لحاظ نظامی از وضعیت مناسبی برخوردار نبودیم تصریح کرد: ما با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردیم و دفاع مقدس یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بود، چرا که به گفته آمریکایی ها 36 کشور جهان از رژیم بعث عراق حمایت می کردند.

نخستین همایش سراسری ره‌یافتگان نور با عنوان «حس پروانگی» صبح امروز(سه شنبه) با هدف معرفی و شناساندن زنان و دختران تحول یافته در اردو‌های راهیان نور و متاثر از زندگی شهدای دوران هشت سال دفاع‌مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این همایش که با حضور زنان و دختران تحول یافته و حدود 600 نفر از دختران برگزار شد از دو کتاب «حس پروانگی» و «سرباز کوچک امام» که به تازگی رهبری تقریظ فرموده‌اند نیز رونمایی بعمل آمد.

همچنین در پایان این مراسم از تهیه کننده برنامه «از لاک جیغ تا خدا» تقدیر شد.

سردار کارگر در خصوص این مراسم اظهار کرد: این مراسم ارزشمند با نام حس پروانگی و تلاش دوستان برگزار شده است که امیدواریم همانطوری که سفر به راهیان نور سبب کسب اندوخته های معنوی و ارزشی و تحولی مثبت شد، به همان ترتیب نیز حس پروانگی برای همه و حتی خود ما نیز ایجاد شود.

کد خبر 400207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha