همشهری آنلاین: جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس گفت :ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان سند پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در برطرف شدن تهدیدها و آسیب های اجتماعی نقش اثرگذاری دارد.

محمد فهمیده قاسم‌ زاده

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌ زاده روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان به وجود 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در نشست 20بهمن امسال 6 استان کشور برای راه اندازی موزه های دفاع مقدس استان های خود تا دهه فجر سال 97 اعلام آمادگی کردند و انتظار می رود در استان هرمزگان نیز این مجموعه مهم فرهنگی تا سال 98 احداث شود.

وی اضافه کرد : باید همه کسانی که دغدغه حفظ انقلاب، کشور و دفاع مقدس را دارند برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هرمزگان تا سال 98 تلاش کنند.

سرتیپ فهمیده قاسم‌ زاده یادآور شد: درخواست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از فرماندهان هرمزگان، امامان جمعه، استاندار و کسانی که دغدغه حفظ انقلاب، کشور و دفاع مقدس را دارند تلاش برای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دراین استان است.

وی با اشاره به نقش نظارتی، سیاست گذاری و پشتیبانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در احداث موزه های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان سند پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در برطرف شدن تهدیدها و آسیب های اجتماعی نقش اثرگذاری دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از حماسه امام حسین (ع) است که در طول این مدت به زیبایی در تاریخ انقلاب اسلامی تکرار شد.

وی هشت سال دفاع مقدس را سند پرافتخار و حماسه ای ماندگار برگرفته از قدرت حضور مردم در این کشور و نظام دانست و افزود: در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تفکر دفاعی امام خمینی (ره) بر حفظ وحدت و ترکیب منطقی و ماندگار نیروهای مسلح تاکید شده است .

فهمیده قاسم‌ زاده اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس این ترکیب ماندگار برگرفته از نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و مردم به خوبی نقش دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و امروز نیز رهبر فرزانه انقلاب بر حفظ این وحدت و ترکیب منطقی تاکید ویژه دارند.
وی ابراز کرد: دشمنان از شروع چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران که نشان از اوج قدرت نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران داردهراس دارند و هرچه تلاش کردند باز هم نتواستند حرکت های انقلاب اسلامی را خاموش کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس در این رابطه به حضور تماشایی مردم در 22 بهمن امسال اشاره کرد و بیان داشت: این حضور پیروزی بزرگی برای نظام اسلامی ایران محسوب می شود.

در پایان این آیین سردار حبیب الله میرزایی به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان معرفی و از خدمات سردار حمید سرخیلی مدیرکل پیشین قدردانی شد.

کد خبر 400201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha