همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت، از فراخوان مناقصه برای احداث تخت‌های بیمارستانی خبر داد.

سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش وبدا، ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی گفت: وزارت بهداشت هفته آينده فراخواني را براي احداث ٧ هزار تخت با تعرفه عمومي غير دولتي در بيمارستان هاي نيمه خصوصي ٣٠٠ الي ٤٠٠ تخته در شهرهاي بندرعباس، زاهدان، ساري، گرگان، كرمانشاه، اراك، اردبيل و بعضي مناطق تهران، شيراز و اصفهان، اعلام خواهد کرد و لذا برای شرکت در این مناقصه از بخش خصوصي و بخش عمومي غيردولتي دعوت مي‌كنيم.

وي با بیان اینکه عدم پرداخت مطالبات بیمه شخص ثالث توسط بیمه ایران، بیمارستان ها را برای ارائه خدمات درمانی رایگان دچار مشكل کرده است، گفت: اكثر بيمه ها گرچه با تاخير، اما بالاخره ۱۰ درصد حق بيمه شخص ثالث را به وزارت بهداشت پرداخت مي كنند. حريرچي افزود: براساس مصوبه مجلس و اجازه مقام معظم رهبري، بودجه ١٠٠ ميليون دلاري از صندوق توسعه ملي برداشت شده و با تصويب نهايي به عرضه و توزيع دو واكسن روتاويروس و پنوموكوك اختصاص يافت.

وی با بیان اینکه انستيتو پاستور ايران عرضه و توزيع اين واكسن‌ها را برعهده گرفته است، ادامه داد: روتاويروس عامل ٤٨ درصد إسهال‌هاي دوران نوزادي است كه با تزريق اين واكسن بسياري از مشكلات و بيماري‌هاي دوران كودكي برطرف مي‌شود، پنوموكوك نيز عامل عفونت‌هاي ريوي در دوران نوزادي و دلیل بسياري از بيماري‌هاست.

دکتر حریرچی درخصوص استاندارد تخت بیمارستانی گفت: براساس سندملي نقشه راه درمان كشور درسال ١٤٠٤ بايد حدود ٢٣٠٥٧٥ تخت بيمارستاني در كشور داشته باشيم تا به متوسط جهاني ٢.٦٢ تخت به ازاي ١٠٠٠ نَفَر جمعيت برسيم.

سخنگوي وزارت بهداشت با بیان اینکه خوشبختانه درحال حاضر ٤٢٤٧٣ تخت در بخش دولتي دردست ساخت داريم و ٢٩٧٠٠ تخت ديگر ظرف ٨ سال آينده ساخته و به بهره برداري مي‌رسد، تصریح کرد: حدود ٢٥٨٣٨ تخت نيز در بخش غیر دولتی دردست ساخت است و ظرف ٨ سال آينده بايد ١٣١٠٠ تخت ديگر به مجموعه تخت ها با تعرفه غير دولتي اضافه شود.

دکتر حریرچی از فراخوان مناقصه برای احداث تخت های بیمارستانی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت هفته آينده فراخواني را براي احداث ٧ هزار تخت با تعرفه عمومي غير دولتي در بيمارستان‌هاي نيمه خصوصي ٣٠٠ الي ٤٠٠ تخته در شهرهاي بندرعباس، زاهدان، ساري، گرگان، كرمانشاه، اراك، اردبيل و بعضي مناطق تهران، شيراز و اصفهان، اعلام خواهد کرد و لذا برای شرکت در این مناقصه از بخش خصوصي و بخش عمومي غيردولتي دعوت مي‌كنيم.

سخنگوي وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص هزینه کرد خانواده‌های ایرانی برای خدمات آرایشی و بهداشتی گفت: طبق محاسبات سال ٩٥، هر ايراني بخشي از هزينه‌هايش به هزينه‌هاي آرايشي و پيرايشي اختصاص دارد.

وی افزود:به طور متوسط هر ايراني ٢.٢ درصد از هزينه هاي خود را در طول سال صرف مسائل آرايشي و پيرايشي مي‌كند، يعني به طور متوسط هر ايراني درسال بيش از ١٠٠ هزار تومان هزينه مسائل آرايشي و پيرايشي مي‌كند كه در شهرها به ١٤٠ هزار تومان هم مي‌رسد.

دکتر حریرچی با بیان اینکه ٦٣ درصد بازار مواد آرايشي وارداتي قاچاق است يعني درواقع دو سوم كالاي وارداتي آرايشي قاچاق است كه از اين ميزان ٩٠ درصد، کالای تقلبي است، گفت: در حال حاضر اکثر لوازم آرایشی عرضه شده در کشور، برند معروف هستند که ۶۳ درصد آنها قاچاق است و از این میزان، کالاهای قاچاق، ۹۰ درصد تقلبی است و بسیاری از لوازم آرایشی تقلبی در برخی کشورهای همسایه تولید می‌شوند و تاثیرات منفی خود را بر روی پوست خواهند گذاشت.

وی درخصوص تاخیر در پرداختی بیمه تامین اجتماعی گفت: بيمه تامين اجتماعي در پرداخت مطالبات مراکز درمانی، تاخیر قابل توجه دارد و مقرر شد اعتبار ٥ هزار ميليارد توماني به تامين اجتماعي اختصاص یابد که صرف پرداخت مطالبات مراکز درمانی شود و اميدواريم در روزهاي آينده اين تصمیم عملياتي شود. سخنگوي وزارت بهداشت در مورد بدعهدی بیمه ایران در پرداخت هزینه مصدومین ترافیکی گفت: درحال حاضر ۱۰ درصد حق بيمه شخص ثالث، به صورت روزانه موقع دريافت بیمه نامه به سازمان‌هاي بيمه‌گر تجاري پرداخت مي‌شود که باید صرف هزینه های مصدومین تصادفات شود، اكثر بيمه‌ها گرچه با تاخير، اما بالاخره اين مبلغ را به وزارت بهداشت پرداخت مي‌كنند.

وی دراین خصوص ادامه داد: اخيرا بيمه ايران كه با يكي از دستگاه‌هاي دولتي يا نهادهاي عمومي غيردولتي مراودات مالی و دريافت و پرداخت‌هايي داشته است، مطالبات مراکز درمانی را پرداخت نکرده است و ما به دنبال پيگيري اين موضوع هستيم اما عدم پرداخت این مطالبات، بیمارستان‌ها را برای ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفی، دچار مشكل کرده است.

کد خبر 400104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha