همشهری آنلاین: تغییر سرود ملی آلمان که به صورت یک طرح پیشنهادی از سوی کریستین رز-مورینگ مطرح شده با واکنش‌های منفی و مثبتی همراه بوده است.

واکنش ها به تغییر سرود ملی آلمان | این سرود دیگر مردانه نخواهد بود

به گزارش يورو نيوز، در طرح پیشنهادی تغییر سرود ملی آمده است که کلماتی چون «سرزمین پدری» و «برادرانه» می‌توانند با واژگانی از قبیل واژه «وطن» و «شجاعانه» جایگزین شوند.

در اولین جملات سرود ملی آلمان این واژه کلیدی به چشم می‌خورد: «سرزمین پدری (Vaterland)». اصطلاحی که به گفته بسیاری نمایانگر آلمان «بزرگ» و «مقتدر» است. با این حال مقامات این کشور قصد دارند واژگان مردانه را در راستای دستیابی به بی طرفی جنسیتی از سرود ملی آلمان حذف کنند.

کریستین رز-مورینگ، وزیر خانواده آلمان به رسانه‌های این کشور گفته است که در نامه‌ای به سایر مقام‌ها از آنان خواسته است تا تغییراتی در جملات سرود ملی اعمال کنند تا مضمون آن برای همگان روشن‌تر باشد. وی در ادامه افزوده است که کلماتی چون «سرزمین پدری» و «برادرانه» می‌توانند با واژگانی از قبیل «وطن» و «شجاعانه» جایگزین شوند.

  • تصمیمی خوشانید یا دردناک؟سرود ملی آلمان به دست خط هاینریش هوفمن فن فالرسلبن

تغییر سرود ملی آلمان که به صورت یک طرح پیشنهادی از سوی کریستین رز-مورینگ مطرح شده با واکنش‌های منفی و مثبتی همراه بوده است.

یکی از مقامات بلندمرتبه آلمانی و از اعضای حزب سوسیال‌دموکرات (SPD) تصمیم به تغییر در سرود ملی را همزمان در راستای ائتلاف با آنگلا مرکل را امری مثبت ارزیابی کرد، با این حال گوتز فرمینگ، عضو حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) این طرح را «گستاخانه و غیرفرهنگی» خواند.

در راستای این اظهارنظرها خانم رز-مورینگ با اشاره به تغییر در سرود ملی اتریش در سال ۲۰۱۲ که در آن «پسران» به «دختران و پسران» تغییر یافته، این قبیل تغییرات را امری مثبت خواند.

سرود ملی آلمان به دست خط هاینریش هوفمن فن فالرسلبن، سراینده آن در تصوير روبرو ديده مي شود.

سرود ملی آلمان که از سه بخش تشکیل شده در سال ۱۸۴۱ میلادی توسط آوگوست هاینریش هوفمن فن فالرسلبن، شاعر آلمانی با الهام از ترانه متعلق به قطعه «ترانه قیصر» فرانتس یوزف هایدن، آهنگساز و موسیقی‌دان بزرگ اتریشی، سروده شده‌ است.

پس از تشکیل جمهوری وایمار در مرزهای آلمان فعلی، این سرود توسط فریدریش ابرت، اولین رئیس‌جمهور این کشور در سال ۱۹۲۲ به‌عنوان سرود ملی انتخاب شد. در دوران حکومت نازی‌ها بر آلمان (۱۹۳۵-۱۹۴۵) تنها پاراگراف اول این شعر به‌عنوان سرود ملی خوانده می‌شد و اجرای آن در تمامی مجالس و مراسم رسمی اجباری بود.

آلمان پس از سقوط دولت هیتلر در سال ۱۹۴۵ فاقد سرود ملی بود. اما سرانجام در سال ۱۹۵۲تنها بخش سوم این سرود با حفظ ملودی سابق به صورت سرود ملی در این کشور مجددا رسمیت گرفت.

کد خبر 400084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha