همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نگاه حقارت بار به جایگاه سرباز در دوران پیش از انقلاب گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا سربازی از جایگاه خاصی برخوردار است.

محمود شیخ حسنی

امیر سرتیپ محمود شیخ حسنی روز یکشنبه در دهمین جشنواره سرباز جوان وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و ششمین همایش فرماندهان این وزارتخانه با بیان اینکه هم اکنون با جرات و قوت می توان گواهی داد که در حوزه سربازی رشد و تعالی بسیار خوبی داشته ایم، در عین حال افزود: اما این مهم نقطه مطلوب ما نیست و فاصله زیادی با توقعات ما دارد.

وی اظهار داشت: ما از جایی شروع کردیم که پیش از انقلاب به خدمت مفدس سربازی از عنوان 'بیگانه بیگاری' نام برده می شد اما امروز اینگونه نیست و از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: در حالی که در گذشته با نگاه حفارت به سربازی نگاه می شد اما امروز وضعیت سربازان به دغدغه مقام عظمای ولایت تبدیل شده و جایگاه والایی دارد.

امیر شیخ حسنی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب همه به دنبال دوری و فرار از سربازی بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا سربازی از جایگاه خاصی برخوردار شده و در دوران دفاع مقدس فضا را مناسب کرد.

وی گفت: سربازی یکی از پایه های محکم و اقتار ملی نظام است و توانسته جای خودش را به خوبی پیدا کند.

وی گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروزه دیگر به سرباز و خدمت سربازی به عنوان یک نیروی رایگان و پایین دستی نگاه نمی شود.

در پایان این مراسم به چهارده سرباز منتخب به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

کد خبر 399967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha