یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت توییتر تصمیم‌گرفته تا سلامت کلی مکالمات و تعاملاتی که در این شبکه انجام می‌شود را ارزیابی کند.

براساس گزارش CNN، جك دورسي مديرعامل توئيتر با انتشار مجموعه‌اي از توئيت‌ها نسبت به آلوده بودن و سواستفاده از تویيتر هشدار داد و در كارشناسان درخواست كرد طرح كاري براي سنجش آلودگي توئيتر ارائه دهند.

او در تویيتي نوشت اگر مي‌خواهيد چيزي را ارتقا دهيد، بايد قدرت سنجش آن را داشته‌باشيد. بدن انسان از چندين شاخص كلي سنجش سلامت برخوردار است، برخي بسيار ساده‌اند مانند دماي بدن،‌ما مي‌دانيم چطور آن را اندازه‌گيري كنيم و چطور آن را متعادل سازيم.

دورسي تاييد كرد شركتش مدتهاست بر حذف محتوي متمركز است تا بتواند سواستفاده از تویيتر را مهار كند. اما اكنون بايد بر ايجاد چارچوبي سيستماتيك براي تشويق تعاملات،‌مكالمه‌ها و تفكر انتقادي سالم‌تر متمركز شود. 

دورسي همچنين تاكيد كرد عواقب حقيقي چنين سكوي جهاني پيام‌رساني را درك و پيش‌بيني نكرده‌است. او مي‌گويد ما شاهد سواستفاده،‌تشكيل گروه‌ قلدرهاي مجازي، مشاركت روبات‌ها و انسان‌ها در ايجاد روند فكري، ايجاد كمپين‌هاي اطلاعات دروغين، و جنبش‌هاي تفرقه‌افكني بوده‌ايم. ما به شيوه‌اي كه انسانها از توئيتر سواستفاده كرده‌اند و ناتواني خود در مهار اين مشكل افتخار نمي‌كنيم.

تویيتر مدتهاست با مشكل متعادل‌سازي محتوي در سكوي خود بدون آسيب‌رساندن به آزادي بيان كاربرانش دست به گريبان است،‌اما در عين حال بسياري اين شبكه مجازي را به اتهام تبديل شدن به بستري مناسب براي پخش اخبار دروغين و اطلاعات نادرست، آزار و اذيت و قلدري‌هاي مجازي به باد انتقاد گرفته‌اند.

دورسي مي‌گويد: در مسير تلاش براي رفع روند سواستفاده از توئيتر، ما به سانسور‌كردن و بي‌تفاوتي،‌جهت‌گيري سياسي و بهبود وضعيت اقتصادي خود و سهام شركت به جاي نگراني براي جامعه متهم شده‌ايم. اين ما نيستيم، و اين چيزي نيست كه ما هرگز آرزوي تبديا شدن به آن را داشته‌باشيم. هدف دورسي استفاده از ضوابط و مقررات مستقل و دشواري است تا سلامت سكوي تویيتر را سنجيده و نتايج اين سنجش سلامت را در دسترس عموم قرار دهد.

کد خبر 399900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha