همشهری آنلاین: نمایشگاه خانه‌ اول روز جمعه یازدهم اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۱، در شهر کتاب خانه وارطان افتتاح شد.

افتتاح شهر کتاب خانه وارطان با نمایشگاه خانه‌ اول

مهدی فیروزان، مدیرعامل شهر کتاب، با اعلام این خبر گفت: شهر کتاب که امروز به عنوان یک نهاد فرهنگی شهری و یک بنگاه مستقل فرهنگی شناخته می‌شود در نظر دارد از آغاز سال ۱۳۹۷ و پس از برنامه‌ریزی دو ساله، به طور گسترده‌تری وارد فعالیت‌های هنری شود. افتتاح نمایشگاه خانه‌ اول آغاز راهی است که شهر کتاب برای پیمودن انتخاب کرده است. در این نمایشگاه آثار جوانان هنرمندی که امروز و آینده‌ حوزه‌ نقاشی هستند در دیدرس مخاطبان قرار می‌گیرد.

مهدی فیروزان با اشاره به اهمیتی که شهر کتاب برای جوانان قائل است، تصریح کرد: رویکرد شهر کتاب همواره همکاری با جوانان و حمایت از آن‌‌ها و کمک به رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان و معرفی آن‌ها به جهان است. معاونت فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب تاکنون در حوزه‌های گوناگون فرهنگی و ادبی در جهان فعالیت‌های شایانی کرده است و ما امیدواریم بتوانیم نقاشی‌ و هنرهای تجسمی‌مان را هم از طریق فعالیت‌هایی که امروزه در معاونت فرهنگی و بین‌المللی نهادینه شده است، به دنیا عرضه کنیم.

وی افزود: اولین مرکز هنری شهر کتاب خانه‌ وارطان است. این خانه از معدود آثار باقی مانده‌ی وارطان هوانسیان، از آغازگران معماری مدرن ایران است که حوض‌خانه‌ی آن به گالری هنرهای تجسمی تبدیل شده است و باید از همکاری و همیاری موسسه‌ی فرهنگی صبا که هم‌دوش شهر کتاب در این اقدام مبارک، حرکت کردند سپاسگزاری کرد. خانه‌ی وارطان الگویی است که در آینده در همه‌ی شهرها راه‌اندازی می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه خانه‌ اول با آثاری از مرتضی پورحسینی، محمد پیریایی، وحید چمانی، مهرداد ختایی، سلمان خوشرو، مرتضی خسروی، مهدی شاهزاده، محسن فولادپور، مسعود کشمیری، مریم کوهستانی، ایمان ملکی و داوود موسوی افتتاح می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به شهر کتاب خانه وارطان واقع در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی طالقانی مراجعه کنند.

کد خبر 399783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha