همشهری آنلاین: گروه‌های تروریستی تکفیری مستقر در غوطه شرقی در تازه‌ترین حملات خود به دمشق یک مدرسه را هدف قرار دادند و چندین نفر را به شهادت رساندند.

شهادت دانش آموزان و معلمان سوری در دمشق

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک، گروههاي تروريستي تکفيري مستقر در غوطه شرقي در تازه ترين حملات خود به مناطق مسکوني و زيرساختهاي غيرنظامي دمشق يک مدرسه را هدف حملات خمپاره اي خود قرار دادند و چندين نفر را به شهادت رساندند.

لاورنس حداد مدير اين مدرسه که در محله ضاحيه الاسد دمشق پايتخت سوريه واقع شده است، در گفتگو با خبرگزاري اسپوتنيک اعلام کرد بر اثر اصابت خمپاره هايي که تروريستها از غوطه شرقي شليک کرده بودند چند دانش آموز و معلم جان خود را از دست دادند و چند نفر نيز زخمي شدند.

وي افزود تروريستهايي که در غوطه شرقي پنهان شده اند تقريبا هر روز مناطق مسکوني دمشق را هدف حملات کور خود قرار مي دهند. مدارس از جمله مکانهايي است که هر روز توسط تروريستهاي غوطه شرقي هدف قرار مي گيرند. در اين شرايط، ادامه تحصيل براي دانش آموزان بسيار خطرناک و حتي غيرممکن شده است.

نيروهاي امنيت ملي سوريه براي کاهش تلفات يا زخميهاي حملات تروريستها تدابيري را در مدرسه به اجرا گذاشته اند اما دانش آموزان و معلمان واقعا به هيچ وجه امنيت ندارند. در هفته هاي اخير دهها دانش آموز و معلم بيگناه در حملات تروريستها جان خود را از دست داده اند.

حداد افزود با توجه به خطرات موجود بسياري از خانواده ها به فرزندان خود اجازه نمي دهند در کلاسهاي درس حاضر شوند. وي ادامه داد مشکل اصلي ما اين است که نزديک حرستا و دوما قرار داريم. تنها يک خيابان ما را از اين مناطق جدا مي کند. تروريستها در حملات خود هيچ دغدغه و تمايزي ندارند. براي آنها فرقي نمي کند که چه فرد يا افرادي در حملاتشان کشته مي شوند، مهم نيست که قربانيان حملات آنها نظاميان يا غيرنظاميان، کودکان يا بزرگسالان، زنان يا مردان هستند.

مرکز روسي آشتي طرفهاي متخاصم در سوريه اعلام کرد در درگيري ميان ساکنان غوطه شرقي و تروريستهايي که اين منطقه را تحت اشغال خود دارند، چند نفر کشته شدند.

در حالي که شرايط امنيتي و انساني در سوريه در ماههاي اخير تشديد شده و به ويژه شرايط در مناطق غوطه شرقي نزديک دمشق و همچنين استان ادلب نگرانيهاي زيادي به وجود آورده است، شوراي امنيت سازمان ملل متحد پس از پانزده روز تبادل نظر و رايزني به منظور متوقف کردن دور باطل خشونت و کشتار در سوريه، شنبه گذشته به اتفاق آراي اعضا قطعنامه اي را براي برقراري آتش بس سي روزه در سوريه تصويب کرد اما به رغم تصويب اين قطعنامه، همچنان امکان حملات ارتش سوريه بر ضد گروههاي تروريستي و متحدان اين گروهها وجود خواهد داشت چرا که در قطعنامه تصويب شده در شوراي امنيت تاکيد شده است که توقف حملات شامل حال گروه تروريستي القاعده و همچنين تروريستهاي داعش نخواهد شد.

در قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد بر ضرورت اجراي بلادرنگ آتش بس به منظور فراهم شدن شرايط ارسال منظم کمکهاي بشردوستانه، ارائه خدمات اوليه و همچنين تخليه بيماران و زخميها از مناطق جنگزده تاکيد شده است.

به رغم تصويب قطعنامه شوراي امنيت براي برقراري آتش بس فوري در غوطه شرقي، درگيريها و حملات در اين منطقه همچنان ادامه دارد. در روزهاي پس از تصويب اين قطعنامه ،دهها نفر در عمليات نظامي در منطقه غوطه شرقي کشته شده اند. عمليات ارتش سوريه در پاسخ به حملات گروههاي تروريستي مستقر در غوطه شرقي که مناطق مسکوني دمشق را هدف قرار مي دهند، صورت مي گيرد.

طبق اعلام سازمان ملل متحد در هفته هاي اخير در حملات گروههاي مسلح به دمشق دهها نفر کشته و صدها نفر زخمي شده اند.

کد خبر 399728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha