همشهری آنلاین: شهردار تهران در حاشیه مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر در جمع خبرنگاران از شهروندان تهرانی درخواست کرد که به کمپین درخت به جای سبزه بپیوندد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی گفت: درخت موهبت الهی است که در شکل گیری شخصیت و هویت شهری بسیار مهم است. بی‌تردید اهمیت درخت در کلانشهر تهران بسیار بالاست و از قدیم تهران با نام چنارستان معروف بوده است.

وی افزود: خیابان ولیعصر از بزرگترین خیابان‌های خاورمیانه است که پیش از این 18 هزار چنار داشته و بارها در کتب مختلف به چنارهای این خیابان اشاره شده است. آمار درختان این خیابان اکنون به زیر 16 هزار اصله رسیده و بر همین اساس شهرداری تهران تلاش می‌کند با مطالعات علمی و خاکشناسی مانع از بین رفتن درختان شود و کمبود درختان در این خیابان را جبران خواهد کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: از شهروندان تهرانی دو خواهش عمده داریم؛ اول اين كه در حفاظت از پوشش گیاهی شهر تهران به شهرداری کمک کنند و دیگر آنکه مردم و گروه‌های مردم نهاد از فعالیت‌های شهرداری به عنوان صاحبان شهر در قبال فضای سبز حمایت کنند و برخوردی مسئولانه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین از شهروندان تهرانی می‌خواهم از کمپین درخت به جای سبزه حمایت کنند. کاشت درخت از سنت‌های نوروزی ماست لذا بیایید در کنار سبزه درخت بکاریم و این درخت را 13 فروردین ماه به حیاط منتقل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: شهروندانی که خانه‌هایشان حیاط ندارد شهرداری زمین‌هایی را به این منظور اختصاص داده تا مردم بتوانند نهال خود را در آنجا غرس کنند. ما در شش ماه گذشته 12 هزار هکتار کمربند سبز ایجاد کردیم که در روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

  • ریشه ترافیک تهران و آلودگی هوا مساله ضعف حمل و نقل عمومی است

نجفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح‌های کاهش آلودگی موقتی هستند، گفت: باید طرح‌های درازمدتی را به اجرا بگذاریم که با تغییر شرایط آب‌وهوا متوقف نشوند. ریشه ترافیک تهران و آلودگی هوا مساله ضعف حمل و نقل عمومی است که اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم جلوی بسیاری از مشکلات گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: حمایت از حمل و نقل عمومی از مهمترین برنامه‌های سال آینده شهرداری تهران خواهد بود و تسهیلات قابل توجهی را دولت و مجلس در اختیار ما قرار دادند. توسعه شهر به عنوان شهر هوشمند نیز می‌تواند جلوی بسیاری از رفت و آمدهای غیرضروری در شهر را بگیرد.

کد خبر 399724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha