همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در مجمع همکاری‌های اقتصادی سلامت ایران و بلژیک گفت: ظرفیت جذب سرمایه گذاری تا ۲۵ میلیارد دلار را داریم.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی، در این همایش، بر اهمیت گسترش روابط ایران و اتحادیه اروپا در حوزه سلامت تاکید کرد و رویکرد وزارت بهداشت برای افزایش بهره وری و افزایش فرصت‌های فعالیت بخش خصوصی را یادآور شد و گفت: آمادگی کامل را برای پذیرش سرمایه گذاری خارجی به منظور توسعه زیرساختهای بهداشت و سلامت در ایران داریم.

وی با بیان اینکه سیاست اصلی وزارت بهداشت ایران، خرید راهبردی خدمات با تامین منابع پایدار است، افزود: از زمان اولین اجلاس سلامت ایران در ماه مه 2016 تا کنون، شرکتهای چینی، ایتالیایی، کره ای و اتریشی اقدامات گسترده ای با استفاده از منابع اعتباری حدود سه میلیارد دلاری، برای 11هزار تخت جدید بیمارستانی انجام داده اند.


وی افزود: اگر نوسازی و تقویت تاسیسات موجود را به این نیازها اضافه کنید، بازار سرمایه گذاری در ایران به گسترش خود ادامه می دهد و به بیش از 25 میلیارد دلار می‌رسد. این حجم نیاز با در نظر گرفتن 400 میلیون نفر در کشورهای همسایه ایران ، بسیار بیشتر هم خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: قانون سرمایه گذاری خارجی چارچوب مناسبتری برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کنند و سرمایه گذاران خارجی در حوزه سلامت می‌توانند فعالیت خود را در ایران به شیوه‌های مختلف آغاز کنند.

هاشمی در بخشی از سخنان خود درباره روابط خود دو کشور ایران و بلژیک گفت: در پی سفر معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک به ایران در اولین ماههای پس از برجام ، روابط بین دو کشور ایران و بلژیک وارد مرحله جدیدی شد.

وی افزود: از آن زمان تا کنون هیات‌های سیاسی و اقتصادی مختلفی بین دو کشور مبادله شده از جمله آقای بورجواز نخست وزیر فلاندر بلژیک با هیاتی 200 نفری به ایران آمد که من نیز در دیدار با او دیدار کردم و روابط تجاری بهداشت و سلامت پایه گذاری شد.

دکتر هاشمی برگزاری این همایش را با حضور شماری از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت ایران و بلژیک رویدادی بسیار مهم دانست و افزود: بطور حتم برگزاری چنین نشستهایی نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور و منطقه اروپا خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توضیحاتی پیرامون نظام بهداشت و درمان در ایران، به رتبه 16 ایران در بخش تحقیقات در جهان اشاره کرد و اضافه کرد: آموزش پزشکی و خدمات درمانی در ایران یکپارچه است، 66 دانشگاه علوم پزشکی و 250 هزار دانشجوی پزشکی در دانشگاههای خصوصی و دولتی مشغول به تحصیل هستند، 96 درصد داروها، 50 درصد مواد خام و 30 درصد تجهیزات پزشکی ایران در داخل تولید می شود و 700 مرکز تحقیقاتی و 300 شرکت دانش بنیان در بخش سلامت ایران فعال هستند.

دکتر داوود دانش جعفری مشاور اقتصادی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت نیز در این همایش توضیحاتی درباره زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری در بخش بهداشت و سلامت ایران برای شرک‌تهای بلژیکی ارائه کردند.

تفاهمنامه‌هایی در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی بین شرکتهای ایرانی و بلژیکی در همایش تجاری فعالان بخش خصوصی حوزه سلامت ایران و بلژیک،‌ با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، دکتر دانش جعفری مشاور اقتصادی وزیر و مدیران ارشد سازمان غذا و دارو برگزار شد، به امضا رسید.

کد خبر 399666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha