مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت‌های ودا‌فون و نوکیا برنامه‌ای جدید برای ایجان شبکه نسل چهارم موبایل در کره ماه تا سال ۲۰۱۹ را ارائه کرده‌اند.

ماه

براساس گزارش BBC، قرار است از اين شبكه براي مخابره داده‌هاي ثبت شده توسط ماه‌نورد‌ها و فضاپيماهايي كه روي ماه مطالعه مي‌كنند استفاده شود.

اين شبكه به دو ماهنورد امكان خواهد داد تا تصاوير ويديويي با وضوح و كيفيت بالاي تصويري را به ايستگاهي در ماه مخابره كنند. سپس اين اطلاعات از ايستگاه به زمين ارسال خواهد شد.

به گفته كتي آركلس‌گري از شركت PTScientist،‌شركتي كه با پشتيباني مالي شركت‌هاي آئودي و ودافون در زمينه اكتشافات فضايي فعاليت دارد، دو ماهنورد اين شركت به ماه ارسال خواهند شد تا اطلاعات علمي زيادي از جمله عكس‌ها و ويديو‌هاي با كيفيت را گرد‌آوري كند.

مشكل اينجاست كه امكان ارسال مستقيم اين اطلاعات از ماهنورد به زمين وجود ندارد، زيرا اينكار نيازمند حجم بالاي انرژي است كه ماهنورد‌ها توان تامين آن را ندارند. از اين رو با استفاده از شبكه نسل چهارم موبايل در ماه مي‌توان اين داده‌ها را به فرودگري كه ماهنورد‌ها را به سطح ماه رسانده و از منبع انرژي قدرتمند‌تري برخوردار است انتقال داد تا اين اطلاعات را به زمين ارسال كند. به اين شكل مي‌توان تصاوير ويديويي با كيفيت بالا را به صورت زنده از ماه دريافت كرد.

عده‌اي نسبت به اين موضوع كه چرا پيش از پوشش كامل زمين توسط شبكه موبايل، براي ماه شبكه موبايل نسل چهارم ايجاد خواهد شد انتقاد دارند،‌اما آركلس‌گري مي‌گويد درحال حاضر بسياري از فناوري‌هاي مصرفي روي زمين در اصل با هدف استفاده در فضا ابداع شده‌اند. براي مثال دوربين موبايل از حسگري برخوردار است كه در اصل براي ماموريت‌هاي فضايي طراحي و ساخته شده‌است.

کد خبر 399576

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha