سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: المپیک پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی در سال ۲۰۱۸، رکور کم‌بیننده‌ترین المپیک زمستانی تمام ادوار را به نام خود ثبت کرد.

تلویزیون

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، میزان مخاطبان تلویزیونی بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ کره جنوبی در ساعت پربیننده از شبکه‌های NBC به طور متوسط به ۱۹.۸ میلیون نفر رسید که در مقایسه با المپیک زمستانی سوچی روسیه در سال ۲۰۱۴ نشان از کاهش هفت درصدی مخاطبان دارد؛ این در حالی است که المپیک سوچی از شبکه NBC پخش نمی‌شد و از مزیت پوشش همزمان در چند شبکه نیز بی‌بهره بود.

المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ کره جنوبی در حالی به عنوان کم‌بیننده‌ترین المپیک زمستانی تمام ادوار شناخته شده که برای اولین بار برای پوشش تلویزیونی این رویداد از پخش همزمان در شبکه‌های تلویزیونی در ساعات پربیننده استفاده می‌شد. از میان ۱۹.۸ میلیون بیننده این رقابت‌ها، ۱۷.۸ میلیون مربوط به شبکه NBC بوده‌اند.

المپیک زمستانی سال ۲۰۰۲ که در سال‌لیک‌سیتی ایالات متحده برگزار شد، با ۳۱.۹ میلیون مخاطب تلویزیونی، همچنان پربیننده‌ترین المپیک زمستانی در ۲۰ سال اخیر است.

پس از آن المپیک سال ۱۹۹۸ در ناگانوی ژاپن با ۲۵.۳ میلیون بیننده، المپیک ونکوور کانادا در سال ۲۰۱۰ با ۲۴.۴ میلیون بیننده و المپیک زمستانی ۲۰۰۶ تورین ایتالیا با ۲۰.۲ میلیون بیننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 399521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha