همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ۳۷ کتاب و ۳۷ فیلم مستند شهدای جامعه کارگری با عنوان حریم لاله‌ها رونمایی کرد.

رونمایی

به گزارش ایرنا آیین رونمایی از این آثار در کنگره ملی 14هزار شهید جامعه کارگری و در محل شرکت ساپکو ایران خودرو و با حضور جمعی از خانواده های شهدای شاخص جامعه کارگری انجام شد.

بر اساس این گزارش این مجموعه کتاب و فیلم اثاری ماندگار برای اشنایی با شهدای جامعه کارگری است.

به گزارش ایرنا در این مراسم از خانواده شهیدان محدث خلخالی از اردبیل، جمشید اصل دهقان از استان همدان، مصطفی انصاری از لرستان، محمد افضلی از استان کرمان، امید علی اموخت از استان قزوین، محمود باغیانی از استان تهران، ناصر بختیاری از استان مرکزی و عبدالحسین برونسی از استان خراسان رضوی،تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خانواده های شهید حسین علی ترکی از استان چهارمحال و بختیاری، عبدالوهاب جعفری از استان زنجان، خانواده شهید مدافع حرم علیرضا حاجیوند از استان خوزستان، غلامرضا حاجی از استان خراسان جنوبی، موسی درویشی نخل از استان هرمزگان، ایرج دستیاری از استان خوزستان، محمد رضایی ابر از استان سمنان و علی رضاییان از استان اصفهان نیز در این مراسم تجلیل شد.

در این همایش ملی سردار علی فضلی ، جانشین سازمان بسیج سردار صابری جانشین لشکر محمد رسول الله (ص) و حجت الاسلام شاهانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار از خانواده شهدا تجلیل کردند .

** خانواده شهدا سرمایه انقلاب هستند

سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور، رییس سازمان بسیج در این مراسم از خانواده شهدا از جمله والدین و همسران و فرزندان شهدا بعنوان سرمایه های اصلی انقلاب نام برد .

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا در برابر طوفان ها و هجمه های دشمنان مقاومت کرده است و راه خود را تا رسیدن به آرمانهای انقلاب زیر نظر ولایت به پیش می برد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دهها هزار شهید جان شیرین خود را تقدیم کردند تا اسلام باقی بماند اظهار کرد: در این میان دین‌مداری و پایبندی به دین خدا عامل اصلی برای حضور جانانه آنان در انقلاب و دفاع مقدس بود، این دینداری بر مبنای اسلامی بود که امام (ره) آن را اسلام ناب محمدی نامید وما اسلام ناب محمدی را تحت ولایت تعریف می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به برکت اسلام رشد کرد و مانند سرو قد کشید و برافراشته شد، افزود: ریشه این درخت تنومند از روزهای اول انقلاب مورد هجمه دشمنان قرار گرفت و طوفان‌های متعددی تاکنون برای براندازی آن حادث شد اما انقلاب ما در غدیر پایه داشت و ریشه آن از عاشورا تغذیه می‌کرد.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه رکن اساسی دارد، گفت: غدیر، عاشورا و فرهنگ مهدویت و انتظار این سه رکن را تشکیل داده‌اند، اگر غدیر را پاس می‌داشتند بی‌شک واقعه عاشورا رقم نمی‌خورد چرا که عاشورا نتیجه غفلت بزرگی است که در رابطه با غدیر شکل گرفت.

سردار غیب پرور ادامه داد : از سوی دیگر همین عاشورا مانند تابلویی چند وجهی است که می‌توان مولفه‌هایی مانند ایثار، فداکاری، ازخودگذشتگی و توجه به امامت، ولایت و دفاع از دین خدا را در آن مشاهده کرد، شهدای ما همواره به کربلا و نهضت عاشورا تأسی کردند.

جانشین فرمانده سپاه در امور بسیج در رابطه با فرهنگ انتظار و مهدویت با بیان اینکه اگر انتظار را از شیعه بگیرید مساوی با یأس و ناامیدی خواهد بود اظهار کرد : امید موجب حیات بشر است، در این میان ای کاش مسئولان، مردم، اصحاب رسانه و سایر آحاد جامعه با زبان امید با یکدیگر سخن بگویند.

وی افزود: متأسفانه در کشور ما از این مسئله مهم غفلت شده و ما از یک کاه کوه می‌سازیم، یک نقص را به اندازه یک اقیانوس جلوه می‌دهیم در حالی که سایر کشورها نقص‌هایی بسیار بزرگ‌تر از ما دارند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما باید رزمندگان و شهدا را الگوی خود قرار بدهیم، ما در دوران جنگ در اوج بحران‌ها اگرچه چیزی نداشتیم یا سختی‌هایی وجود داشت اما هیچ‌گاه آن را به رخ نکشیدیم چرا که اگر چنین بود عملیاتی انجام نمی‌شد.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه انتظار در اسلام زبان امید است و همین موتور محرک جامعه را تشکیل می‌دهد بیان کرد: 17 میلیون کارگر در کشور زندگی می‌کنند، آن‌ها باید 14 هزار شهید جامعه کارگری را الگوی خود قرار دهند چرا که دشمن غدار کمر به این بسته است که انقلاب اسلامی را نابود کند.

رییس بسیج با بیان اینکه آمریکا گاهی جنگ سخت را در پیش می‌گیرد و گاهی جنگ اقتصادی را تصریح کرد: آمریکا به جز نابودی انقلاب اسلامی به چیز دیگری راضی نیست و در این راه از هیچ دشمنی فروگذار نخواهد کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس آن چیزی که عامل اصلی برای دفاع جانانه در برابر دشمنان شد پایندی به دین خدا بود منتها این دین داری مبتنی براسلامی بود که رهبر کبیر انقلاب آن را اسلام ناب نامید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ولایت مداری را اصل اساسی اسلام ناب خواند و گفت: اگر ولایت در دین مداری مدنظر نباشد آن اسلام دیگر اسلام ناب نیست و شهدای ما نیز در دفاع از اسلام ناب به شهادت رسیدند.

سردار غیب پرور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه باید اقتصاد مقاومتی را باور کنیم، گفت: نباید با کلمات و جلسات تصنعی به اقتصاد مقاومتی بپردازیم چرا که سرزمین ما سرزمین پهناوری است که از نظر نیروی انسانی از پتانسیل و استعداد سرشاری برخوردار است.

وی افزود: دشمن قبل از 22 بهمن شیطنت کرد اما شاهد بودیم که چگونه مردم در راهپیمایی 22 بهمن به خیابان‌ها آمدند و از انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری دفاع کردند.

رییس بسیج درباره ظرفیتهای کشور ایران با بیان اینکه از نظر معادن و انرژی نیز سرمایه‌های بسیاری داریم و از 14 نقطه استراتژیک در دنیا چهار نقطه به ایران اختصاص دارد، گفت: ما می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم چرا که تمدن اسلامی دینی و هویت ملی ایرانی ما این را می‌گوید.

سردار غیب پرور افزود: بسیج باید این توانمندی را داشته باشد که در عرصه خدمت‌رسانی و خدمتگذاری به مردم فعال باشد.

کد خبر 399421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha