همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: با اینکه حدود ٨٠ سال است برنامه‌های توسعه در ایران اجرا می‌شود اما سفره کارگران همچنان خالی است.

ربیعی

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در ششمین اجلاس هیات رئیسه کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری جهان WFTU که در محل هتل هما برگزار شد، افزود: من از طبقه کارگر کشور و مفتخرم که از این طبقه به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه، در خدمت کارگران کشور هستم.

وی با بیان اینکه اقشار محروم جامعه زیر چرخ توسعه له می‌شوند، افزود: مسائل کارگران پیچیدگی های خود را دارد و جامعه مزدبگیر شرایط مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه اکنون با موضوع اشتغال و رشد جمعیت مواجه‌ایم، افزود: با اینکه در پنج سال گذشته تلاش کردم تا افزایش مزد سالانه، بر نرخ تورم پیشی گیرد و قدرت خرید بازنشستگان افزایش یابد اما هنوز، به برنامه جامعتری نیاز داریم.

وزیر کار با اشاره به پیچیدگی وصضعیت نیروی کار در منطقه گفت: جنگ در برخی کشورها موجب شده که امروز ایران با سه میلیون مهاجر نیروی کار مواجه شود، آنها علاوه بر اینکه قربانی جنگ هستند، با فقر و بیکاری نیز مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های کارگری همواره درصدد یاری رساندن به یکدیگرند، افزود: ایران همواره نقش مثبتی در انتقال دانش و مهارت به متقاضیان در کشورهای منطقه ایفا کرده است.

کد خبر 399410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha