یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین فوق‌ستاره زن سینمای هند و یکی از محبوب‌ترین بازیگران بالیوود نیمه‌شب شنبه به دلیل سکته قلبی در شهر دوبی از دنیا رفت و با مرگ خود تقریبا تمام هندوستان را در بهت و اندوه فروبرد. سری‌دِوی کاپور هنگام مرگ ۵۴ سال داشت.

سری دوی کاپور

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، سري‌دِوي كه هندي‌ها به او شري‌دِوي مي‌گفتند براي حضور در مراسم ازدواج خواهرزاده همسر خود بوني كاپور به امارات رفته بود كه اجل مهلتش نداد. رام نات کوویند رئيس‌جمهوري، نارندرا مودی نخست‌وزير و بسياري از چهره‌هاي سرشناس باليوودي با انتشار پيام‌هاي جداگانه اندوه و تاسف خود را از مرگ ناگهاني ستاره محجوب و محبوب سينماي هند ابراز كردند.

سري‌دوي از كودكي پا به دنياي فيلم و سينما گذاشت و در دهه‌هاي پاياني هزاره دوم در انبوهي از فيلم‌هاي موفق باليوودي ايفاي نقش كرد. موفقيت او به اندازه‌اي بود كه كارشناسان سينما سري‌دوي را نخستين فوق‌ستاره باليوود لقب دادند؛ آن هم در سينمايي كه عمدتا مردان را در مقام ستاره و فوق‌ستاره مي‌پذيرفت. او در مجموع در بيش از 200 فيلم مقابل دوربين رفت و از 15 نامزدي در مراسم فيلم فير، پنج بار جايزه بهترين بازيگر زن را به دست آورد.

ستاره فقيد باليوودي 45 سال در عرصه سينما فعال بود و البته در 1996 پس از از ازدواج با بوني كاپور، تهيه‌كننده سرشناس سينماي هند حدود 15 سال از دنياي بازيگري كناره گرفت. سري‌دوي در 2012 بازگشتي خيره‌كننده به سينما داشت و در «انگليسي مينگليسي» نقش زني را بازي كرد كه ناچار است زبان انگليسي بياموزد. آخرين فيلم او در مقام بازيگر درام تكان‌دهنده «مادر» بود به نقش مادري كه مي‌خواهد انتقام هتك حرمت دخترش را بگيرد.

سري‌دوي كه تابستان 1963 با نام اصلي شری آما یانگر آیوپان به دنيا آمده بود، در چهار سالگي مقابل دوربين رفت و نزديك به پنج دهه در اين عرصه حضور فعال داشت. او پنج سال پيش جایزه پادما شری، بالاترین نشان شهروندی هندوستان را دريافت كرد و از گران‌ترين بازيگران زن باليوود بود. از سري‌دوي دو دختر به نام‌هاي جانوی و خوشی يادگار مانده كه جانوی امسال با «تپش» راه مادرش را ادامه مي‌دهد.

کد خبر 399282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha