یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سفر رئیس جمهور مکزیک به آمریکا برای دیدار با همتای آمریکایی‌اش پس از تماس تلفنی تند و تیز دو رهبر و تاکید طرف آمریکایی بر ساخت یک دیوار مرزی، به تعویق افتاد.

یک مقام بلند پایه آمریکایی در این رابطه گفت: رهبران آمریکا و مکزیک موافق هستند که اکنون زمان مناسبی برای انجام این سفر نیست اما تیم آنها به مذاکره و همکاری ادامه خواهند داد.

مقام‌های مکزیکی درباره برگزاری یک نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و انریکه پنانیه‌تو، رئیس‌جمهور مکزیک در چند هفته آتی سخن گفتند اما به زمان دقیق آن اشاره‌ای نکردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، واشنگتن پست که شنبه به تاخیر در سفر پنانیتو اشاره کرده بود، گفت رهبران دو کشور سه‌شنبه (اول اسفند) ۵۰ دقیقه مکالمه داشتند اما مکالمه آنها زمانی به بن‌بست رسید که ترامپ نخواست علنا موضع مکزیک مبنی بر این‌که این کشور هزینه ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا و مکزیک را نمی‌دهد، اعلام کند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام مکزیکی گزارش داد، ترامپ حین این مکالمه از کوره در رفت. اما مقام‌های آمریکایی ترامپ را سرخورده و ناامید توصیف کردند زیرا از نظر او درخواست پنانیه‌تو برای عقب‌نشینی ترامپ از وعده انتخاباتی ساخت دیوار در مرز مکزیک غیر منطقی‌ست.

رئیس‌جمهور مکزیک که ژوئیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ با ترامپ دیدار کرده بود، پیشتر نشستی با ترامپ را لغو کرده بود. این اقدام بعد از آن انجام شد که ترامپ تهدید کرد بر واردات کالاها به مکزیک مالیات تعیین می‌کند تا هزینه ساخت دیوار تامین شود. ترامپ همچنین یک‌بار حین کمپین انتخابات ۲۰۱۶ با رئیس‌جمهور مکزیک دیدار کرد.

کد خبر 399226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha