در دوره فناوری‌های نوین میچیو کاکو، فیزیکدان نظری ژاپنی‌تبار و از بنیانگذاران نظریه مشهور ریسمان، پیش‌بینی‌های خود را برای ۲۰ سال دیگر اعلام کرده است.

فیزیک نظری و فناوری آینده

این نظریه‌پرداز بزرگ فیزیک جهان اعلام کرده تا 2دهه دیگر ما کامپیوترها را از دست خواهیم داد. البته حرف این دانشمندان به‌معنای از بین رفتن کامپیوترها نیست. او پیش‌بینی کرده که تا 20سال دیگر واژه یا اصطلاح کامپیوتر از بین می‌رود و از زبان انگلیسی حذف می‌شود چون دیگر همه‌‌چیز دیجیتالی و کامپیوتری خواهد بود؛از بدن ما گرفته تا دیوارهای خیابان و... به همین‌خاطر دیگر کسی به دستگاه خاصی به‌عنوان کامپیوتر اشاره نمی‌کند.

به گزارش فیوچریسم، میچیو کاکو پیش‌بینی کرده در آینده‌ای نزدیک حتی دیوارها به کامپیوتر تبدیل می‌شود و ما با دیوارهای خانه حرف خواهیم زد و خانه دیگر جایی تنها برای زندگی کردن نخواهد بود، بلکه خودش تبدیل به ابزاری دیجیتال می‌شود. او می‌گوید: در آینده، کاغذ هوشمند خواهیم داشت. این کاغذ می‌تواند هر نوع اطلاعاتی را که نیاز دارید، نشان دهد؛ دقیقا مانند کاری که صفحه نمایش کامپیوترهای امروزی انجام می‌دهند. فقط ما با دیوارهایمان حرف نمی‌زنیم، آنها هم با ما صحبت خواهند کرد.

در نتیجه، معماری فضاهای زندگی ما تغییر خواهد کرد. دیوارهای ما به گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و صفحه نمایش‌های تلویزیون تبدیل خواهد شد. این دانشمند فیزیک نظری پیش‌بینی کرده تا 20سال دیگر با هر فردی با هر زبانی در جهان می‌توانید به‌راحتی حرف بزنید چون لنزهای تماسی خواهید داشت که حرف‌هایتان را ترجمه می‌کنند.

کد خبر 399210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha