همشهری آنلاین: رئیس گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور گفت: اشتباه در تصمیم‌گیری در مورد یک عامل متعرض به نام ریزگرد، رنج بسیاری به مردم خوزستان تحمیل کرده است.

بی‌توجهی به علوم شناختی ریشه معضلات زیست محیطی خوزستان است

به گزارش مهر، مجید نیلی احمدآبادی عصر امروز در همایش مغز و شناخت که در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: درک این ساز و کار که ذهن انسان چگونه کار می‌کند از دیرباز تا به امروز در تاریخ بشریت یک مسئله جدی محسوب می‌شد.

وی با اشاره به پدیده گرد و غبار و بحث انتقال آب رودخانه کارون و آثار منفی که این تصمیم بر زندگی مردم خوزستان بر جای می‌گذارد، افزود: مشکلات و معضلاتی که این استان با آنها مواجه شد، آغاز مشکل شناختی در یک پدیده متعرض به سرزمین خوزستان بود.

رئیس گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی تصریح کرد: اشتباه در تصمیم‌گیری در خصوص یک عامل متعرض به نام ریزگرد، باعث تحمیل رنج و زحمت به بسیاری به مردم استان خوزستان شد.

نیلی احمدآبادی گفت: اشتباهات راهبردی که در بخش توسعه کشور و پس از آن در خوزستان رخ داد؛ آثار زیست محیطی شدیدی را به کشور تحمیل کرد. در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص، مشکل اصلی نبود دانش افراد نیست، بلکه نوع نگرش آنها است. علوم و فناوری‌های شناختی برای سلامت، آموزش و یادگیری بسیار مفید هستند، همچنین این نوع خاص از علوم در ساختارهای کلان زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

رئیس گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: در این زمان باید به سمت و سویی برویم که خواسته‌های انسان‌ها را درک کرده و بر اساس نیاز آنها محصولاتی بسازیم که به ما سرویس دهند.

نیلی احمدآبادی در پایان عنوان کرد: توسعه نسل بعدی فناوری به مسائل شناختی وابسته است و دو مبحث علوم شناختی و هوش مصنوعی انقلاب آینده را در فناوری ایجاد می‌کنند.

کد خبر 399135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha