همشهری آنلاین: پل کینگ که این روزها فیلم سینمایی «پدینگتن ۲» را روی پرده سینماهای جهان دارد، در آینده نزدیک روی صندلی کارگردانی پروژه‌ای بر اساس ماجراهای پینوکیو می‌نشیند.

پینوکیو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، پس از موفقيت‌هاي تجاري و هنري «پدينگتن 2»، كينگ به يكي از فيلمسازان بسيار محبوب هاليوود تبديل شده و نام او در كنار برخي از پروژه‌هاي مهم به چشم مي‌خورد. هفته‌هاي گذشته خبري منتشر شد مبني بر اينكه مديران استوديو برادران وارنر قصد دارند كار توليد فيلمي درباره ويلي وونكا، شخصيت مرموز كتاب «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» رولد دال را به كينگ بسپرند.

حالا خبر مي‌رسد مديران ديزني براي عقب نماندن از استوديوهاي رقيب مي‌خواهند فيلمي زنده و انيميشن با الهام از كتاب محبوب كارلو كولودي بسازند. «پينوكيو» نخستين بار سال 1883 منتشر شد و تا امروز ده‌ها نسخه سينمايي و تلويزيوني بر اساس آن به نمايش درآمده است؛ از جمله انيميشني كه سال 1940 در استوديو ديزني توليد شد تا پس از فيلم بسيار موفق «سفيدبرفي و هفت كوتوله» دومين پروژه انيميشن اين استوديو باشد.

كينگ براي كارگرداني «پينوكيو» با مديران ديزني وارد مذاكره شده و اگر به نتيجه برسد، فيلم را بر اساس فيلمنامه‌اي از جك تورن آماده نمايش مي‌كند؛ فيلمنامه‌نويس و نمايشنامه‌نويس 39 ساله انكليسي كه زماني نامش با يكي از پروژه‌هاي «جنگ‌هاي ستاره‌اي» گره خورده بود اما در نهايت در آن پروژه حضور نيافت. او اين روزها فيلم سينمايي «اعجوبه» به كارگرداني استفن چابسكي را در مقام نويسنده فيلمنامه روي پرده دارد.

ديزني كه پيش از اين با بازتوليد نسخه‌هاي زنده/انيميشن كارتون‌هاي قديمي «كتاب جنگل» و «ديو و دلبر» به موفقيت‌هاي خيره‌كننده رسيده بود، در پي ركوردشكني با نسخه تازه «پينوكيو» است؛ آن هم به واسطه حضور كارگرداني كه «پدينگتن 2» او 215 ميليون دلار (پنج برابر هزينه توليد) فروخته است. ضمن اينكه گفته مي‌شود كينگ براي ساختن قسمت سوم همين فيلم به توافق رسيده است.

سال 2002 روبرتو بنيني، فيلمساز ايتاليايي برنده اسكار نسخه‌اي زنده از «پينوكيو» ساخته بود كه نامزد دريافت شش جايزه تمشك طلايي از جمله بدترين فيلم، بدترين كارگردان و بدترين دنباله يا بازسازي شد و در نهايت جايزه بدترين بازيگر مرد را نصيب بنيني كرد. اين نخستين بار در تاريخ جوايز تمشك طلايي بود كه يك فيلم خارجي‌زبان نامزد اين تعداد جايزه مي‌شد.

کد خبر 399066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha