جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها معترض ضد فاشیست سعی در شکستن حلقه پلیس برای دست یافتن به محل برگزاری اجماع حزب راست فراطی به نام «کازاپاند» داشتند.

ایتالیا

ایتالیااما پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش معترضان را متفرق کرد.

در آستانه انتخابات چهارم مارس در ایتالیا، نیروهای پلیس با معترضان چپ افراطی در تظاهراتی بر علیه حزب نئونازی در شهر تورین درگیر شدند.

ده‌ها معترض ضد فاشیست سعی در شکست حلقه پلیس برای دست یافتن به محل برگزاری اجماع حزب راست فراطی به نام «کازاپاند» بودند. پلیس ضد شورش با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین آب پاش معترضان را در نهایت متفرق کرد.

اما اعضای دو حزب افراطی چپ و راست توانستند در مکانی دورتر از محل برگزاری رو در روی یکدیگر قرار بگیرند و به سوی هم ترقه و شیشه پرتاپ کنند. اعضای حزب افراطی چپ پرچمی با شعار «تورین ضد فاشیست» را در دست داشتند. پلیس با شلیک گازاشک آور معترضان را پراکنده کرد.

حزب راست افراطی «کازاپاند» در انتخابات ماه نوامبر گذشته موفق شد تا ۹ درصد آرا را در انتخابات شهرداری‌ها بدست آورد اما این حزب تا به حال نتوانسته است در انتخابات پارلمانی موفقیتی کسب کند.

درگیری‌های خشونت آمیز در ماه‌های گذشته در آستانه انتخابات نگرانی سیاست مداران و مطبوعات ایتالیایی را برانگیخته است. آنها نگران بازگشت خشونت در عرصه سیاست هستند. دهه هفتاد و هشتاد میلادی در ایتالیا به خاطر قتل ها و بمب گذاری های سیاسی به نام «سال‌های سربی» شناخته می‌شود.

کد خبر 399028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha