همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس تصویب کردند حقوق کارکنان دولت حداکثر ۲۰ درصد و به صورت پلکانی نزولی افزایش می‌یابد ولی حقوق مقامات و نمایندگان مجلس افزایش نمی‌یابد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر 2 اسفند مجلس بند الف تبصره 12 بخش هزینه‌ای بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس در این بند، دولت را مکلف کردند حقوق و مزایای مستمری گروه‌های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به صورت پلکانی نزولی به گونه‌ای افزایش دهد که طبقات پایین‌تر افزایش بیشتری داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصویب کردند بر این اساس حداکثر میزان افزایش 20 درصد خواهد بود و مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی رؤسای قوا، رئیس‌جمهور و معاونان، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس، سفرا و معاونین وزرا و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره و رؤسای دستگاه اجرایی موضوع ماده 5 قانون خدمات کشوری،‌استانداران، شهرداران مراکز استان و اعضای شورای شهر مراکز استان‌ها در سال 97 مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند.

این بند یکی از بندهایی بود که حاشیه‌های زیادی را امروز در برداشت، نمایندگان درجلسه صبح امروز نتوانسته بودند به جمع بندی در مورد این بند برسند، نمایندگان مجلس با اصل، حذف و ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق مخالفت کردند، از این رو مقرر شد که پیشنهادهای آنان در این بند دوباره مورد بررسی قرار گیرد، پس از آن قبل از شروع جلسه علنی امروز مجلس جلسه‌ای غیر علنی در مورد این موضوع برگزار شد.

کد خبر 398975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha