دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ از فردا سه‌شنبه اول اسفند آغاز می‌شود.

دکترحسین توکلی در گفتگو با ایسنا،ضمن اعلام این مطلب افزود: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سال ۹۷ از روز سه شنبه اول اسفندماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و تمامی داوطلبان می‌توانند برای پرینت کارت خود از فردا سه شنبه اول اسفند تا پنجشنبه سوم اسفند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره پرونده اقدام کنند.

دکتر توکلی گفت: همراه داشتن کارت آزمون به همراه کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون دکتری ۹۷ الزامی است. سایر اطلاعات دیگر در برگه راهنما که همراه با کارت آزمون در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش خاطرنشان کرد: در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر ثبت نام کرده‌اند و اطلاعیه این سازمان در خصوص جزئیات برگزاری آزمون روز شنبه ۲۱ بهمن بر روی سایت سازمان منتشر شد.

وی افزود: تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰ هزار و ۶۲۲ نفر معادل ۴۲.۹۲ درصد داوطلبان زن بقیه داوطلبان مرد هستند.

توکلی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ چهارم اسفند برگزار می‌شود و نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم شده و هفته آخر فروردین ماه ۹۷ منتشر می‌شود.فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز و درب های ورودی حوزه ها راس ساعت ۷:۳۰ بسته می شود بنابراین از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درب ها ممانعت خواهد شد.

به گفته وی،‌ سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب ۴، آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی نیز با ضریب یک خواهد بود.

دکتر توکلی اظهار کرد: در زمان برگزاری آزمون به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی ارائه می شود که بسته اول حاوی سئوالات دروس اختصاصی یا دفترچه شماره یک آزمون همراه با پاسخ نامه و بسته دوم حاوی سئوالات استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی عمومی و دفترچه ۲آزمون می باشد. که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به هریک از دفترچه های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تعداد دروس اختصاصی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون مربوط به هریک از کد رشته های امتحانی و زمان پاسخگویی به آنها به شرح جدول مندرج در صفحه دو برگ راهنمای شرکت در آزمون خواهد بود.

وی عنوان کرد: دفترچه شماره ۲ شامل سئوالات دروس استعداد تحصیلی( ۳۰سئوال) و زبان انگلیسی عمومی (۳۰ سوال) است و داوطلبان در مدت ۹۰ دقیقه نسبت به پاسخگویی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: تمامی دفترچه های سوال آزمون داوطلبان شخصی سازی شده شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است.دفترچه های سئوال دارای و به تناسب در انواع A، B، C و D تقسیم می شود.

کد خبر 398797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha