یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه ۵ مورد از ۱۰ جرم اول کشور مربوط به خشونت است، گفت: باید فرهنگ صبر و مهربانی در جامعه ترویج داده شود.

محمدباقر الفت در نخستین همایش استانی «صبر و مهربانی» با اشاره به اینکه خشونت از عوامل اصلی وقوع جرم در کشور است، اظهار داشت: از ۱۰ جرم اول کشور، 5مورد به خشونت مرتبط می‌شود. به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه دعاوی خانوادگی هم با خشونت همراه هستند، تصریح کرد: در دعاوی مختلف ازجمله دعاوی خانوادگی شاهد این موضوع هستیم و اختلافات در خانواده‌ها به خشونت و ضرب و شتم کشیده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: خشونت علت‌های مختلفی دارد که می‌توان به مهاجرت به‌عنوان یکی از این علت‌ها اشاره کرد که در برخی استان‌های کشور زیاد دیده می‌شود. وی با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ‌صبر در جامعه تلاش بیشتری شود، گفت: باید این موضوع را به‌صورت ریشه‌ای در جامعه برطرف کنیم و انجام این اقدام هم تنها با فرهنگسازی ممکن می‌شود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد:

در ارزش‌های اسلامی ایرانی ما رهنمودها و راهکارهای پرهیز از خشونت ازجمله صبر، آرامش، مهربانی، گذشت، بخشش و... وجود دارد که باید این ارزش‌ها به‌صورت گسترده در بین مردم نهادینه شود. الفت عنوان کرد: لازم است گذشت، احترام به دیگران به‌ویژه به والدین و موارد مختلف دیگر را ترویج دهیم و در فرهنگسازی به کودکان توجه ویژه‌ای داشته باشیم اما در این زمینه باید دقت کنیم که کودکان در ابتدا حرکات و رفتارهای بزرگ‌ترها را مشاهده می‌کنند و سپس به اجرای آن می‌پردازند.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری نسبت به درمان و مجازات مقدم است، گفت: نباید گذاشت جامعه از انواع جرم‌ها پر شود و سپس به‌دنبال مجازات مجرمان باشیم بلکه باید از همان ابتدا فرهنگ‌ مناسب و خوب را در جامعه ترویج دهیم و با اقدامات تبلیغی و فرهنگی مناسب و تأثیرگذار، نسبت به پیشگیری از وقوع انواع جرم در جامعه جلوگیری کنیم و جامعه‌ای به دور از خشونت و جرم خیزی داشته باشیم.

کد خبر 398730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha