همشهری آنلاین: بازیگر ۲۷ ساله بریتانیایی و ستاره مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» یک میلیون پوند برای راه‌اندازی پویش مبارزه با آزار جنسی در بریتانیا اختصاص داد.

بازیگر هری پاتر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، نمايندگان اما واتسن تاييد كردند كه او چند روز پيش پولي هنگفت براي راه‌اندازي صندوق برابري و عدالت بريتانيا هديه داده است. پيش از اين بازيگراني چون اما تامپسن، كايرا نايتلي و تام هيدلستن مبالغي از 10 هزار تا 500 پوند به اين صندوق كمك كرده بودند اما يك ميليون پوند ستاره «ديو و دلبر» بسيار فراتر از انتظارها بوده است.

اين صندوق با حمايت برخي از مهم‌ترين بازيگران بريتانيايي آغاز به كار مي‌كند و هدف از آن «پايان دادن به تعرض، توهين و بخشودگي» است. قرار است مبلغ دو ميليون پوند در صندوق برابري و عدالت جمع شود و كارشناسان معتقدند ستاره‌هاي بريتانيايي در واكنش به پويش Time's Up آمريكايي‌ها راه افتاده است؛ پويشي كه پس از افشاي رسوايي‌هاي جنسي هاروي واينستين آغاز به كار كرده بود.

واتسن با اشاره به يك ميليون پوند اهدايي خود به پويش مبارزه به آزارهاي جنسي گفت: «اين آسان است كه اذيت و سوء استفاده را به يك يا دو مرد بسيار بسيار بد نسبت بدهيم اما آمارها به مشكلي بسيار بزرگ‌تر و ساختاري‌تر اشاره مي‌كنند. اين موضوع نظام‌مند است و بيش از نيمي از تمام زنان و دو سوم زنان بين 18 تا 24 سال بريتانيايي گفته‌اند كه در محل كار با آزار جنسي مواجه شده‌اند.»

هفته گذشته بيش از 190 بازيگر زن بريتانيايي و ايرلندي با امضاي نامه‌اي سرگشاده خواستار پايان دادن به آزار جنسي و نابرابري عليه زنان در محيط‌هاي كاري شدند. امضاكنندگان نامه قصد دارند در مراسم اهداي جوايز بفتا لباس تيره بپوشند تا همبستگي خود را با همتايان آمريكايي نشان دهند؛ بازيگراني كه در مراسم اعطاي جوايز گلدن گلوب تيره پوشيده بودند.

کد خبر 398716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha