محصولاتی که برای شست‌وشو و حالت دادن موها در بازار وجود دارند و از آنها استفاده می‌شود، به چند دسته تقسیم می‌شوند؛

البته برخی از آنها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه، به معرفی این گروه‌ها و روش استفاده از آنها پرداخته‌ایم.

شامپوها

اصولا طرز استفاده از شامپو را همه می‌دانند اما شامپوها هم به 3 شکل مایع، ژل و کرم عرضه می‌شوند. صرف‌نظر از فرم شامپو، برای استفاده از این محصول ابتدا باید موها را به‌خوبی خیس کرده و کمی  شامپو را با آب حل کرده و به آنها بزنید. سپس یک تا 3 دقیقه، موها را ماساژ دهید تا به خوبی کف کند. بعد سر را کاملا شسته و آبکشی کنید. در صورتی که هر روز موهایتان را می‌شویید، یک بار شامپو زدن در هر بار حمام رفتن کافی است.

در غیر این صورت، موها را حداقل 2 بار با شامپو بشویید. دقت داشته باشید شست‌وشو با آب سرد باعث درخشان‌تر شدن رنگ موها می‌شود. شامپوهای ضدشوره معمولا دوره و روش کاربرد محدودی دارند. روش کاربرد این شامپوها در ابتدای درمان معمولا هر روز یا یک روز در میان به مدت یک ماه و پس از آن به صورت یک بار در هفته، به مدت یک سال است.

کرم، لوسیون، محلول و کنسانتره

روش کاربرد محصولات کرم، لوسیون، محلول و کنسانتره کم و بیش مشابه هم است. پس از شست‌وشوی موها با شامپو و خشک کردن با حوله، موها را به کرم، لوسیون یا محلول کنسانتره آغشته کرده و بدون شست‌وشوی مجدد آنها را خشک کرده و حالت دهید. توجه داشته باشید که روش استفاده از این محصولات را همیشه به دقت مطالعه کنید. بعضی محلول‌ها و کرم‌ها، نیاز به شست‌وشوی مجدد دارند.

اسپری‌های مو

پس از شست‌وشوی موها با شامپو و خشک کردن با حوله، از اسپری استفاده کنید. دفعات اسپری بسته به بلندی موها متفاوت است. معمولا برای موهایی با طول متوسط، 4 تا 5 بار اسپری در یک نوبت کفایت می‌کند. سپس موها را شانه کنید تا همه آنها به اسپری آغشته شوند و در انتها، موها را همزمان با خشک کردن حالت دهید.

ماسک‌ها

پس از شست‌وشوی موها با شامپوی مناسب، ماسک را به تمام موها مالیده و به خوبی ماساژ دهید. 2 تا 5 دقیقه صبر کنید و برای نتیجه بهتر آنها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید؛ سپس با آب شسته و آبکشی کنید. بعد موها را خشک کرده و حالت دهید. از ماسک‌ها  معمولا یک یا 2 بار در هفته استفاده می‌کنند.

مشاوره زیبایی

  •  خانمی هستم 30 ساله که به تازگی صاحب فزندی شده‌ام اما موهایم بعد از زایمان به شدت ریزش پیدا کرده است. راه‌حل این مشکل چیست؟

نباید نگران باشید چراکه این مشکل مقطعی است. بعد از به‌دنیاآمدن بچه، بدن شما به سمت بهبود پیش می‌رود و در این روند، مو هم به حالت عادی خود برمی‌گردد. توجه داشته باشید که اصولا موی خانم‌ها به‌طور طبیعی روزانه بین 50 تا 80 تار ریزش دارد اما ریزش مویی که بعد از زایمان ایجاد می‌شود، عکس‌العمل طبیعی بدن است. در دوران بارداری، هورمون‌های مختلفی در بدن ترشح می‌شوند و ترشح تعداد زیادی از آنها نیز متوقف می‌شود. همین تغییر و تحولات منجر به رشد سریع ناخن‌ها می‌شود و دیگر موهایتان نمی‌ریزند؛ در عوض ضخیم‌تر به نظر می‌رسند. به محض آنکه نوزاد شما متولد می‌شود، هرقدر از موهایتان که در دوران حاملگی  نریخته بوده، فورا می‌ریزد. درنهایت مقدار مویی که از دست می‌دهید برابر با همان مقداری است که در صورت باردار نبودن از دست می‌دادید.

فقط این مقدار مو را در زمان بسیار کوتاهی از دست می‌دهید. معمولا 2 ماه بعد از زایمان ریزش موها آغاز می‌شود و تا حداکثر 2 ماه پیش از تعادل بدن نیز پایان می‌یابد. در این بین هم هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند معجزه کرده و رشد موهایتان را سریع‌تر کند. اما کارهایی مثل ماساژ پوست سر، باعث تحریک گردش خون زیر پوست و تسریع در رشد موها می‌شود.  برای استفاده از روغن‌هایی مثل روغن اوکالیپتوس هنگام ماساژ، باید حتما با پزشک خود مشورت کنید چراکه ممکن است بعضی از آنها بسیار قوی باشند. در آخر باید گفت که اگر مشکل ریزش موهایتان بیش از 2 ماه طول کشید، باید به پزشک مراجعه کنید

کد خبر 39871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز