همشهری آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس از برلین گزارش داد: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه از کشورهای اتحادیه اروپا خواست در مورد سیستم مشترک مرتبط با پناهجویان به پیشرفت‌هایی دست یابند.

مرکل خواستار پیشرفت سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا شد

به گزارش ايرنا، براساس این گزارش، وی در عین حال هشدار داد آندسته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که انتظار حمایت مالی از این نهاد را دارند، باید در مورد مساله مهاجران، همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

مرکل در پیامی ویدئویی در آستانه نشست غیررسمی سران اتحادیه اروپا گفت که مساله مهاجران، یکی از اولویت های وی است.

صدراعظم آلمان همچنین ابراز امیدواری کرد که حل موضوع مربوط به پناهجویان تا ماه ژوئن (خرداد 1397) به پیشرفت قابل توجهی دست یابد.

براساس این گزارش، آلمان در سال های اخیر پذیرای بیش از یک میلیون پناهجو بوده که این مساله، فشار سنگینی به بودجه این کشور وارد و حزب مخالف مهاجرت را در آلمان تقویت کرده است.

هرچند برخی از دیگر کشورهای اروپایی همچون سوئد، یونان و ایتالیا بار سنگینی را در این زمینه به دوش کشیده اند، برخی از کشورهای شرق اتحادیه اروپا از پذیرش شمار بالایی از مهاجران خودداری کرده اند.

آمار منتشر شده نشان می دهد که شمار بالایی از مهاجران در آلمان از ارتباطات خانوادگی با خاورمیانه برخوردار هستند که این مساله، از سال 2011 تقریبا 51 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد زیادی از پناهجویان در آلمان، آفریقایی تبارند.

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به دلیل صدور مجوز ورود شمار زیادی آواره و پناهجو به کشورش، تحت انتقاد شدید قرار گرفته است. این انتقادها به ویژه پس از وقوع چند حمله تروریستی در این کشور افزایش یافته است.

کد خبر 398698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha