همشهری آنلاین: حیدر العبادی نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان این کشور در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان دیدار و گفت وگو کردند.

حیدر العبادی و نیچروان بارزانی در آلمان دیدار کردند

به گزارش ایرنا، در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین روند مذاکرات برای حل اختلافات اربیل و بغداد گفت وگو و تبادل نظر کردند.

در پایان این نشست، مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی اقلیم کردستان عراق به رسانه های نزدیک به حزب دموکرات گفت: براساس اعلام نخست وزیر عراق آنها قصد دارند در مدت کمی اختلافات موجود بین اربیل و بغداد را حل و فصل کنند و ما هم منتظر نتایج آن هستیم.

وی افزود: مشکلی برای حل مشکلات بخصوص اختلافاتی که به زندگی روزمره مردم برمی گردد، وجود ندارد و اگر نیت مثبتی وجود داشته باشد این اختلافات بزودی حل و فصل خواهد شد.

مسرور بارزانی تاکید کرد در دیدار با حیدر العبادی هیات اقلیم کردستان عراق نظرات خویش را در مورد آخرین روند مذاکرات دو طرف برای حل مشکلات موجود به هیات دولت عراق اعلام کرده است.

اجلاس امنیتی مونیخ که به مدت سه روز در آلمان برگزار می شود، شاهد حضور دو هیات از عراق به سرپرستی حیدر العبادی نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان این کشور بود.

در پی بروز اختلافات بر سر برگزاری همه پرسی سال گذشته میلادی در اقلیم کردستان عراق بین اربیل و بغداد، روابط دو طرف متشنج شد اما بعد از ابطال نتایج این همه پرسی از سوی دادگاه عالی فدرال این کشور، دو طرف مذاکرات خود را برای پایان دادن به اختلافات آغاز کردند.

دیدار نیچروان بارزانی و حیدر العبادی، سومین دیدار دو طرف بعد از برگزاری همه پرسی به شمار می رود.

کد خبر 398693

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha