همشهری آنلاین: تعدادی از مدیران مهد‌کودک‌های تهران در اعتراض به تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش مقابل وزارت کار تجمع کردند.

تجمع مدیران مهدکودک‌های مقابل وزارت کار

 دبیر شورای‌ عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۹ از دو ساله شدن دوره پیش دبستانی خبر داده و تاکید کرده بود: دوره پیش دبستانی در ۲ سال متوالی برگزار می‌شود و براساس مصوبه شورا، شروع دوره پیش‌دبستانی از ۴ سالگی است.

مهدی نوید‌ادهم اظهار کرد: دوره پیش دبستانی از ۴ سالگی شروع شده و در پایان ۵سالگی به اتمام می‌رسد.

نوید ادهم در آن زمان گفته بود که دوره پیش دبستانی جزء نظام آموزش رسمی کشور نخواهد‌ بود و زمان ورود کودکان به نظام رسمی آموزش و پرورش ۶ سال تمام است و پیش دبستانی تنها زمینه‌ای برای حضور در مدرسه است.

حال به نظر می‌رسد آموزش و پرورش مصمم به اجرای این موضوع است که به همین دلیل حدود صد نفر از مدیران مهدکودک‌های تهران صبح امروز ۲۹ بهمن ماه مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان به تفاهم‌نامه اخیر میان سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش معترضند و می‌گویند: براساس این تفاهم‌نامه، قرار است نگهداری و آموزش کودکان چهار تا ۶ ساله از مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود و به این ترتیب، مهدکودک‌ها دچار بحران خواهند شد.

موضوع واگذاری پرورش کودکان ۴ تا ۶ سال به آموزش و پرورش از نگاه مدیران مهدهای کودک علاوه بر اینکه مهدها را دچار بحران خواهد کرد زمینه سوء استفاده مدارس غیرانتفاعی و سردرگمی والدین را نیز فراهم می‌کند.

مدارس غیرانتفاعی از همین حالا تاکید کرده‌اند در صورت عدم ثبت نام کودک در این مدارس آنها را در کلاس اول دبستان نیز ثبت نام نخواهند کرد. در واقع به این صورت والدین کودکانی که حتی نمی‌خواهند کودکانشان پیش از ورود به مدرسه در مهدهای کودک باشند الان با سردرگمی عجیبی روبرو هستند و والدینی که کودکانشان در مهدهای کودک هستند از حالا باید درگیر انتخاب مدرسه‌ای شوند که مشخص نیست چقدر در پرورش کودکشان تاثیرگذار خواهد بود.

تجمع‌کنندگان خواستار دیدار با وزیر کار هستند و می‌گویند از وزیر می‌خواهیم صدای ما را بشنود و در جهت حمایت از زنان کارآفرین و نان‌آور، برای لغو تفاهم‌نامه اقدام کند.

کد خبر 398671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha