همشهری آنلاین: رییس حفاظت اداره محیط زیست بندر انزلی گفت: شکار بی‌رویه و خشک شدن نیزارها از دلایل اصلی کاهش جمعیت طاووسک است که در معرض خطر انقراض قرار دارد.

خشک‌ شدن نیزارها جمعیت طاووسک گیلان را کاهش داد

به گزارش ايسنا، رییس حفاظت اداره محیط زیست بندر انزلی گفت: شکار بی‌رویه و خشک شدن نیزارها از دلایل اصلی کاهش جمعیت طاووسک است که در معرض خطر انقراض قرار دارد.

احسان هادی‌پور‌ با اشاره به این که طاووسک از خانواده یلوه متعلق به راسته درناسانان است، گفت: این پرنده بسیار محتاط است و خود را از انظار مخفی می‌کند و رنگ پر و بالش بطور کلی آبی متمایل به‌ بنفش است.

وی ادامه داد: شکار بی‌رویه و خشک شدن نیزارها از دلایل اصلی کاهش جمعیت این گونه در معرض خطر انقراض است.

رییس محیط زیست بندرانزلی ادامه داد: شکار این پرنده بومی گیلان و مازندران ممنوع است.

وی در ادامه به افزایش حساسیت مردم به حفاظت از این پرنده در استان خبر داد و گفت: امروز یکی از دوستداران علاقه‌مند به حیات وحش یک قطعه طاووسک را که جهت فروش عرضه شده بود‌، خریداری کرده و سپس به اداره محیط زیست بندر انزلی تحویل می‌دهد.

هادی‌پور با بیان این که این اقدام خداپسندانه منجر شد‌ که طاووسک گیلانی اسیر شده آزاد شود و به زندگی خود در تالاب انزلی ادامه دهد. از تمام علاقه‌مندان محیط زیست میخواهیم که به محض رویت فروش و عرضه پرندگان ادارات محیط زیست را مطلع سازند تا اقدامات قانونی صورت گیرد‌.

کد خبر 398616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha