همشهری آنلاین: فناروی‌های جدید در ارتباط با فوتبال در حال رشد است به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود تا ۱۲ سال آینده، ربات‌ها می‌توانند جایگزین کمک داوران فوتبال شوند.

ربات کمک داور

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، VAR یا فناوری بازبینی تصاویر یک گام بزرگ در استفاده از تکنولوژی در جهان فوتبال بود. یان پیرسون، آینده نگر بریتانیایی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۳۰ تکنولوژی به قدری پیشرفت می‌کند که ربات‌ها می‌توانند جایگزین داوران شوند. پیرسون به بررسی وضعیت جهان در سال های آینده می‌پردازد. یکی از موضوعاتی که اخیرا روی آن تمرکز کرده است هوش مصنوعی و تکنولوژی‌هایی است که بر جهان اثر می‌ گذارند.

روزنامه‌ میرر به این موضوع اشاره کرد و با تیتر "داوران رباتی می‌توانند در سال ۲۰۳۰ به واقعیت تبدیل شوند" سر و صدای زیادی به پا کرد. این روزنامه‌ نوشت که حضور ربات‌ها و تکنولوژی مصنوعی می‌توانند تحول عظیمی در فوتبال به وجود آورند. استفاده از آنها باعث می‌شود اشتباهات داوری دیده نشوند.

پیرسون در وب‌سایت خود نوشت در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ۸۵ درصد این قضیه امکان پذیر است. با این حال او در مصاحبه با آس گفت‌ که تئوری همیشه با عمل یکی نیست. او اظهار کرد: من در رابطه با احتمالات تکنولوژی صحبت می‌کنم. حرفی که می‌زنم ممکن است اتفاق بیفتد ولی موضوع دیگر این است که مسئولان فوتبال خواستار چنین چیزی باشند و آن را به کار ببرند.

VAR تاکنون با جنجالهای زیادی همراه بوده است و استفاده از تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه‌ در انگلیس باعث شده اشتباه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. پیرسون در رابطه با VAR گفت‌: تکنولوژی، مجموعه ربات‌ها، ویدیوها، هوش مصنوعی و ... می‌توان از همه استفاده کرد. مهم این است که با بهره گیری از آنها به چه چیزی می‌خواهند برسند. از بین بردن اشتباهات به طور کامل؟ چشم انسان گاهی اوقات دچار خطا می‌شود اما ربات‌ها می‌توانند همه چیز را مشاهده کنند.

مهندس بریتانیایی در پایان گفت: مساله این است که فوتبال عادلانه باشد یا سرگم کننده. به نظرم داوران بخش مهمی در فوتبال هستند.

کد خبر 398564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha