همشهری آنلاین: چین ۶۰ هزار سرباز را به خدمت گرفته‌است تا با افزایش بافت جنگلی در کشور بخشی از معضل بزرگ آلودگی هوا را مهار کنند.

چین

براساس گزارش اينديپندنت، آلودگي‌هوا درحال حاضر يكي از بزرگترين مشكلات چين به شمار مي‌رود، اما اين كشور به تازگي تلاش‌هايي براي رفع اين مشكل داشته‌است: در سال 2017 تصميم گرفت 40 درصد از كارخانه‌هايش را تعطيل كند و از تصميمش براي ممنوعيت تردد خودروهاي ديزلي خبرداد. در سال 2018 به محل ساخت بزرگترين برج جاذب آلودگي در جهان تبديل شد، سازه‌اي كه مي‌تواند كيفيت هواي اطراف خود را 15 درصد بهبود دهد.

اين كشور 208 ميليون هكتار جنگل دارد و اميدوار است بتواند در سال جاري ميلادي ميزان پوشش جنگلي خود را از 21 به 23 درصد افزايش دهد. براي انجام اينكار 60 هزار سرباز ارتش آزادي‌خواه خلق چين و همچنين نيروهاي پليس اين كشور را به كار گرفته‌است تا در كمتر از دو دهه پوشش جنگلي اين كشور به 26 درصد برسد.

بيشتر اين نيروها به استان به شدت آلوده "هه‌بي" در نزديكي پكن اعزام شده‌اند زيرا اين منطقه يكي از اصلي‌ترين نقاطي است كه در مشكل آلودگي هواي چين تاثيرگذار است و قرار است بافت جنگلي اين منطقه تا دو سال آينده 35 درصد افزايش پيدا كند.

اگرچه افزايش پوشش جنگل در چين نشان از آن دارد كه دولت اين كشور موضوع آلودگي هوا را بسيار جدي گرفته‌است،‌اما افزايش تعداد درختان به تنهايي قادر به بهبود كيفيت هواي اين كشور نيست،‌و با تلفيق اقداماتي ديگر مانند ممنوعيت تردد خودروهاي ديزلي مي‌تواند تاثيرگذاري خود را نشان دهد.

کد خبر 398502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha