همشهری آنلاین: شبکه المیادین اعلام کرد که اقدامات اجرایی برای ورود ارتش سوریه به منطقه عفرین برای مقابله با حملات ارتش ترکیه آغاز شده است.

 المیادین: ارتش سوریه با کردها برای ورود به عفرین به توافق رسید

به گزارش ايرنا، شبکه المیادین روز جمعه به نقل از خبرنگار اعزامی خود به منطقه عفرین افزود: هیچ شرطی برای ورود ارتش سوریه به عفرین از طرف ارتش و یگان های مدافع خلق تعیین نشده است و زمان دقیق ورود ارتش نیز هنوز اعلام نشده است.

المیادین اضافه کرد: این توافق میان ارتش سوریه و یگان های مدافع خلق امضا شده است و نیازمند اقدامات اجرایی است و همه نهادهای نظامی باید گام های خود را برای استقرار نظامیان سوری در عفرین و مناطق اطراف آن بردارند.

المیادین افزود: هیچ اختلافی میان ارتش و یگان های مدافع خلق برای استقرار نیروهای ارتش در منطقه عفرین وجود ندارد.

وی گفت: انتظار می رود این منطقه در روزهای آینده شاهد همکاری گسترده ارتش سوریه و یگان های مدافع خلق باشد همان گونه که پیش تر این همکاری در محله کردنشین شیخ مقصود حلب در دوران محاصره این شهر درجریان بود.

المیادین افزود: ورود ارتش به این منطقه نیازمند آمادگی و مقدمات مختلف از جمله شمار زیادی نیروی نظامی برای پوشش تمام منطقه و مشخص شدن گروهی که باید به این منطقه اعزام شود ، دارد.

برخی رسانه ها روز جمعه اعلام کرده بودند که ارتش سوریه برای ورود به منطقه عفرین و دفاع از آن در برابر تجاوز ترکیه، اعلام کرده است که کردها باید سلاح خود را به ارتش تحویل دهند.

خبرنگار المیادین در عفرین اعلام کرد که موضوع ورود ارتش سوریه به عفرین میان فرماندهان و مسئولان ارتش و کردهای سوریه به نتیجه رسیده است و شهروندان کرد به زودی شاهد حضور نیروهای ارتش در خطوط مقدم دفاع از این منطقه خواهند بود.

ارتش ترکیه 26 روز پیش (30 دی)، عملیات غیرقانونی موسوم به 'شاخه زیتون' را در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد.

کد خبر 398458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha