پنج شنبه 29 شهریور 1397 | به روز شده: 4 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
جمعه 27 بهمن 1396 - 14:29:03 | کد مطلب: 398397 چاپ

پروازهای چارتری حذف می‌شوند

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت‌های هواپیمایی لازم است نسبت به مدیریت فروش خود با هدف حذف تدریجی پروازهای چارتری اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده در جلسه هماهنگی پروازهای نوروزی که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مشاور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و مدیران کل سازمان هواپیمایی کشوری، مقامات قضایی، امنیتی و انتظامی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، و نمایندگان سازمان حمایت برگزار شد با بیان اینکه میزان جابه جایی‌ها در ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است، افزود: با مسئولیت پذیری بیشتر تمامی بخش‌های دخیل در سرویس دهی به مردم در حوزه حمل و نقل هوایی امکان پیشرفت سریعتر و تضمین حرکت به سمت توسعه و تعالی در جهت برآوردن انتظارات مردم میسر است.

عابدزاده همچنين در مورد پروازهاي چارتري گفت كه شركت‌هاي هواپيمايي لازم است نسبت به مديريت فروش خود با هدف حذف تدريجي اين نوع پرواز‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: با نگاه جامع به فعالیت‌های انجام شده و اینکه یکی از اولویت های مهم سازمان دور کردن پروازها از مخاطرات و تضمین بی‌خطری در چند روزی که با وضعیت بد جوی مواجه بودیم و با جدیت هم دنبال شده است نوع نگاه و قضاوت‌ها نسبت به تلاش بخش هوایی منصفانه‌تر خواهد شد.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، نیز در پاسخ به بعضی از سوالات مطرح در خصوص منابع فرودگاهی و حقوق مسافران گفت: عدم تناسب زیرساخت‌ها در بعضی از فرودگاه‌ها، ترافیک با تقاضای پروازی و الزام به استفاده از ظرفیت موجود می‌تواند باعث بروز نارسایی‌ها گردد و تلاش ما در سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ به مطالبات با همین ظرفیت هاست.

وی در خصوص ضرورت پاسخگویی شفاف به مسافران و انتظارات شرکت‌های هواپیمایی گفت: در این خصوص دستورالعمل حقوق مسافر نیز تکلیف شرکت‌های هواپیمایی را مشخص کرده است و یقینا پایبندی به شرایط مندرج در دستورالعمل بسیاری از شکایات کاهش خواهد یافت.

در این جلسه راهکارهای تسهیل در چگونگی خدمات رسانی به مسافران به خصوص ایام نوروز و چگونگی برخورد با متخلفان احتمالی در این ایام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.