همشهری آنلاین: دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی با اشاره به اتفاقات رخ داده در برخی بازداشتگاه‌ها گفت: رئیس‌جمهوری دستور داده‌ا ند که گزارشی جامع در این باره تهیه شود.

بازداشتگاه

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح مطالبی مبنی بر رعایت نشدن حقوق زندانیان و بازداشتیان در دوران بازداشت، اظهار کرد: در مجموعه دولت پیگیر تحقق حقوق زندانیان چه به صورت موردی و چه به صورت کلی هستیم و این پیگیری‌ها در میانه راه بوده و ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تهیه گزارشی جامع در مورد اتفاقات اخیر خاطر نشان کرد: یکی از حق‌های موجود در منشور حقوق شهروندی حق دادخواهی عادلانه است که ذیل آن بندهای بسیاری وجود دارد که اجرای بخش عظیمی از آنها به قوه قضائیه باز می‌گردد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: آنچه که در منشور حقوق شهروندی موردتاکید قرار گرفته است، تعامل و هم افزایی با سایر قوا جهت تحقق حقوق مصرح در این منشور است. در این زمینه نحوه این تعامل در حال بررسی است تا در تعامل با جامعه و سایر قوا به ساز و کاری برسیم تا بتوانیم هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم در غیر این صورت در شرایطی که مسئولیت تنها برعهده دولت قرار بگیرد، در مورد وظایف سایر قوا نخواهیم توانست موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.

کد خبر 398304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha