همشهری آنلاین: وزارت دفاع افغانستان از نشست روسای ستاد ارتش‌های پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، افغانستان و فرمانده نیروهای ناتو درکابل خبر داده است.

برگزاری نشست مشترک روسای ستاد ارتش چهار کشور در کابل

به گزارش بي بي سي، وزارت دفاع افغانستان از نشست روسای ستاد ارتش‌های پاکستان، قزاقستان، ازبکستان، افغانستان و فرمانده نیروهای ناتو درکابل خبر داده است.

ژنرال قمر باجوا، رئیس ستاد ارتش زمینی پاکستان صبح امروز وارد کابل شده و روسای ستاد ارتش قزاقستان و ازبکستان دیروز وارد کابل شدند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به بی‌بی‌سی گفته که این جلسه از طرف فرماندهی مرکزی آمریکا در کابل دایر شده‌است.

او گفت که در این جلسه دو روزه روسای ستاد ارتش کشورهای پاکستان، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان و فرمانده نیروهای ناتو راه‌های مبارزه مشترک با تروریسم و مواد مخدر را با هم جستجو می‌کنند.

ریاست جمهوری افغانستان شب گذشته اعلام کرده بود که محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با مراد مایکیوف، رئیس ستاد ارتش قزاقستان و پاول ارگشیفلوی، رئیس ستاد ارتش ازبکستان دیدار کرده است.

در این جلسه دو طرف درباره موضوعات گوناگون از جمله مبارزه با تروریسم، همکاری‌های منطقه‌ای، امنیتی، اقتصادی و حمل و نقل بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

آقای غنی به مقام‌های ارشد نظامی دو کشور گفته که سفر آنان فصل تازه از روابط و همکاری‌ها را در عرصه نظامی به خصوص میان ارتش افغانستان، قزاقستان و ازبکستان خواهد گشود.

سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان زمانی انجام می شود که روابط کابل و اسلام آباد تیره است. نشست مشترک معاونان وزارت خارجه دو کشور نیز در روزهای گذشته بدون دستاورد مشخص پایان یافت.

کد خبر 398229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha