همشهری آنلاین: نخستین مجموعه تلویزیونی شاخه اروپایی شبکه HBO به کارگردانی دنیس تانوویچ تولید می‌شود و فیلمساز نامدار بوسنیایی در آینده نزدیک پروژه «موفقیت» را کلید می‌زند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سينه‌يوروپا، «موفقيت» سريالي مربوط به منطقه آدريا (شامل كشورهاي كروواسي، صربستان، بوسني، اسلووني، مقدونيه و مونته‌نگرو) و درامي چندلايه و شش قسمت 60 دقيقه‌اي است كه ماجراهاي آن در زاگرب مي‌گذرد و فيلمساز برنده اسكار روي صندلي كارگرداني مي‌نشيند. فيلمنامه را ماريان آلچفسكي نوشته و «موفقيت» پروژه برگزيده رقابت فيلمنامه‌نويسي HBO در جشنواره فيلم سارايوو 2016 است.

داستان درباره چهار غريبه است كه به واسطه رخ دادن اتفاقي وحشتناك زندگي و سرنوشت‌شان به هم گره مي‌خورد. اين چهار فرد معمولي با پسزمينه‌هاي متفاوت در زندگي تصميم مي‌گيرند دوباره افسار زندگي را به دست بگيرند. «موفقيت» نگاهي تلخ و گزنده به شهر زاگرب دارد و لايه‌هاي مختلف جامعه شهري امروز آن را مي‌كاود. اين نخستين تجربه تانوويچ 48 ساله در عرصه فعاليت براي تلويزيون است.

فيلمساز بوسنيايي سال 2001 براي «زمين بي‌طرف» برنده جوايز اسكار و گلدن گلوب در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان شد و از ديگر فيلم‌هاي مهم كارنامه او مي‌توان به «مرگ در سارايوو» (برنده خرس نقره‌اي جايزه بزرگ داوران جشنواره برلين 2016) و «فصلي از زندگي يك آهن‌پاره‌جمع‌كن» (برنده دو خرس نقره‌اي بهترين بازيگر مرد و جايزه بزرگ هيات داوران از جشنواره برلين 2013) اشاره كرد.

کد خبر 398228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha